قیمت جدید رب ابلاغ نشود دولت با بحران مازاد گوجه فرنگی مواجه می شود / کمبود رب در بازار جدی تر از قبل

مواد غذایی> اقتصاد غذا - اگر قیمت جدید رب گوجه فرنگی ابلاغ نشود کارخانجات تمایلی به خرید گوجه فرنگی ندارند و دولت با بحران مازاد گوجه فرنگی مواجه می شود.

سید محمد میر رضوی  دبیر سندیکای صنایع کنسرو در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: کارخانجات به دلیل عدم اصلاح قیمت رب گوجه فرنگی تمایلی به تولید ندارند و همین امر با نزدیک شدن فصل برداشت گوجه دشت مغان، گرگان، کرمانشاه و مشهد فضای بسیار منفی ایجاد کرده است که نه کشاورز از فروش گوجه اطمینانی دارد و نه تولیدکننده دورنمایی از تولید و فروش خود متصور است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی کشور با افزایش قیمت گوجه فرنگی خام، دستمزد، قوطی، درب ایزی اوپن و... روبرو بوده و طی مکاتبات متعدد با سازمان حمایت درخواست بررسی و موافقت با درج قیمت واقعی داشته اند که سازمان حمایت هر گونه اصلاح قیمت کنسرو رب گوجه فرنگی را مشمول قیمت گذاری پیشینی از سوی ستاد تنظیم بازار دانسته و اجازه درج قیمت واقعی طبق آنالیز مستند تولیدکنندگان را صادر نکرده است.
 میر رضوی تصریح کرد: بالا رفتن قیمت گوجه فرنگی تا کیلویی شش هزار تومان و عدم اصلاح قیمت رب گوجه فرنگی باعث شده رب گوجه فرنگی در سطح بازار با کمبود جدی روبرو شود که در صورت ادامه این روند عواقب متعدد آن از جمله کمبود رب گوجه فرنگی، بیکاری کارگران و کشاورزان، عدم انگیزه کشاورزان برای کشت گوجه، از دست رفتن مشتری های داخلی و صادراتی و بر هم خوردن زنجیره تولید و بازاریابی این محصول، افزایش رب خانگی در سطح فروشگاه ها تا 150هزارتومان را در پی دارد.
 

کد خبر 53045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    چه بهتر .... گوجه ارزون و فراوون میشه می‌خریم خودمون رب درست می کنیم
  • محمد IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    من خودم کشاورزم و گوجه کار هستم-الان کارخانه توی سه روز قیمتش رو هزار تومان آورده پایین-چرا- چون زمانی هست که میتونه کشاورز رو توی فشار بذاره و ارزون بخره و رب رو گرون بفروشه