تسویه حساب واردکنندگان مرغ منجمد در حال انجام است/ با هرگونه زیاده خواهی مقابله می شود

کشاورزی> اقتصاد غذا - شرکت پشتیبانی امور دام به انتشار مطلبی در «فود پرس» اعلام کرد: پس از ابلاغ قیمت نهایی از طرف سازمان حمایت، شرکت نسبت به تسویه حساب نهایی اقدام نموده است و با هرگونه زیاده خواهی در این خصوص بر اساس مفاد قراردادهای فی مابین و مصوبات مربوطه مقابله خواهد نمود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، در پی انتشار  مطلبی در پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس» در تاریخ ۱۴۰۱/۵/۲ با عنوان  «نارضایتی تامین کنندگان گوشت مرغ  منجمد وارداتی از عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام» شرکت پشتیبانی امور دام توضیحاتی را ارسال کرده اند که ضمن تشکر از پاسخگویی به موقع آن شرکت، متن کامل آن به شرح زیر منتشر می شود.

بیانیه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خصوص متن منتشر شده در رسانه فودپرس مورخ دوم مرداد ماه ۱۴۰۱ با عنوان نارضایتی تامین کنندگان گوشت مرغ منجمد وارداتی از عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام کشور به اطلاع فعالین این حوزه و ملت شریف ایران می رساند شرکت پشتیبانی امور دام کشور در راستای انجام وظایف محوله و به منظور تامین و ترمیم ذخایر استراتژیک گوشت منجمد کشور در سال ۱۴۰۰ ،بر اساس مصوبات هیئت محترم وزیران و در راستای استفاده از ظرفیت شرکت های وارد کننده بخش خصوصی، با پیشنهاد به ستاد تنظیم بازار کشور، مصوبه مشارکت با شرکت های مذکور در زمینه واردات گوشت مرغ را اخذ و با تنظیم قرارداد نسبت به معرفی ، تخصیص و تامین ارز ترجیحی جهت واردات ،توسط شرکت های وارد کننده اقدام نموده است. و در این راستا خود را مکلف به انجام تمام شرایط قرارداد فی مابین نمود است.
اما با توجه به مشخص نبودن قیمت نهایی کالای وارداتی طبق مفاد قرارداد، قیمت اولیه علی الحساب منظور شده و تسویه حساب نهایی ،منوط به ابلاغ قیمت تمام شده ،از طریق سازمان حمایت از تولید بوده است بلافاصله پس از هرگونه تحویل محموله به سردخانه های شرکت نیز، مبلغ اولیه به حساب واردکنندگان پرداخت گردیده و پس از ابلاغ قیمت نهایی از طرف سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، شرکت نسبت به تسویه حساب نهایی اقدام نموده است. لذا بدلیل ترجیحی بودن مبنای ارز واردات ، شرکت پشتیبانی خود را مکلف به حفظ و حراست حقوق بیت المال میداند و با هرگونه زیاده خواهی در این خصوص بر اساس مفاد قراردادهای فی مابین و مصوبات مربوطه مقابله خواهد نمود و آمادگی کامل دارد هرگونه ابهام در این زمینه را به مراجع مرتبط و نظارتی پاسخگو باشد.
شایان ذکر است کلیه اقدامات صورت گرفته و مستندات اخذ ارز مربوطه توسط شرکت‌های مذکور به سازمانهای نظارتی مرتبط ،گزارش و ارسال گردیده است.

روابط عمومی شرکت پشتیبانی امور دام

کد خبر 53078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =