صادرات محصولات کشاورزی روسیه رکورد جدیدی ثبت کرد

معاون وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد: با وجود تنش‌های ژئوپلتیکی و مشکلات حمل و نقل کالا، میزان صادرات محصولات کشاورزی و غذایی روسیه رکورد جدیدی را در سال جاری ثبت کرده است.

به گزارش راشاتودی، میزان صادرات محصولات کشاورزی روسیه با وجود تنش‌های ژئوپلتیکی که در این کشور وجود دارد، افزایش یافته است.

معاون وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد: حجم صادرات محصولات صنعتی کشاورزی روسیه با وجود تنش‌های ژئوپلتیکی ۱۷ درصد در ماه سپتامبر نسبت به مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سرگئی لوین، همچنین گفته است که عرضه محصولات روغنی نیز رشد ۲۹ درصدی داشته و همچنین صادرات محصولات لبنی و گوشتی نیز رکورد ۲۰ درصدی را ثبت کرده است.

لوین گفته است که اکثر مشتریان محصولات کشاورزی روسیه خرید خود از این کشور را افزایش داده‌اند، به طوری که عرضه محصولات کشاورزی به ترکیه ۳۰ درصد و به چین ۲۷ درصد رشد داشته و البته واردات هند نیز دو برابر شده است.

معاون وزیر کشاورزی روسیه تاکید کرده که این کشور همچنان به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غذا به بازار جهانی و تامین کننده امنیت غذایی جهان به حساب می آید.

صادرات این کشور با وجود مشکلات در زمینه تجارت خارجی و به رغم تحریم‌های ظالمانه توسط دولت‌های غیردوست و محدودیت‌های لجستیکی و مالی و محدودیت‌هایی که در زمینه ‌شرکت‌های حمل و نقلی و بنادری ما وجود دارد، جهش داشته است.

بر اساس این گزارش؛ تحریم‌های غرب علیه روسیه عرضه محصولات کشاورزی و غذایی به بازارهای جهانی را مختل کرده و  تهدیدی بر بحران غذایی در جهان شده است./فارس

کد خبر 53327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =