قمیت جدید تخم مرغ هفته آینده اعلام می‌شود/ واردات تخم مرغ لغو شد

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن، از لغو تصمیم به واردات تخم مرغ از کشور ترکیه خبر داد و گفت: بر اساس قول وزیر جهادکشاوررزی، هفته آینده قیمت جدید مصوب تخم مرغ متناسب با هزینه تمام شده تولید اصلاح و اعلام خواهد شد.

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن، با اشاره به زیان سنگین مرغداران در ماه‌های اخیر اظهار کرد: در ۶ ماه اخیر صنعت مرغ تخمگذار ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان زیان دیده و دچار زیان انباشته شده است.

وی ادامه داد: این زیان انباشته تداوم و پایداری تولید را به خطر انداخته است که به تبع آن بازار را در آینده نزدیک با کاهش تولید و عرضه تحت تأثیر قرار خواهد داد.

کاشانی با اشاره به نامه انتقادی مرغداران به معاون اول رئیس جمهور درباره شرایط تولید تخم مرغ در کشور، اظهار کرد: در پی این نامه، روز گذشته جلسه‌ای با وزیر جهادکشاورزی و مرغداران برگزار شد که خروجی آن قول‌های برای بهبود شرایط تولید و بازار تخم مرغ بود.

به گفته وی؛ از جمله نتایج این جلسه، لغو واردات تخم مرغ از کشور ترکیه بود که می‌توانست برای صنعت بسیار آسیب‌زا باشد.

کاشانی یادآور شد: با افزایش قیمت تخم مرغ در بازار دولت تصمیم به واردت تخم مرغ از کشور ترکیه گرفت و در این ارتباط مناقصه نیز برگزار شد.

وی افزود: در این مناقصه قیمت واردات تخم مرغ ۵۰ هزار تومان اعلام شد در حالی که قیمتی آن در کشور کمتر بود، به عبارت دیگر تخم مرغ از تولیدکننده ترکیه‌ای گران‌تر از تولیدکننده داخلی خریداری می‌شد.

کاشانی یادآور شد: این تصمیم در حالی است که، اکنون صنعت مرغداری کشور رکورد تولید سالیان گذشته را شکسته و در مازاد شدید قرار دارد.

وی همچنین از دیگر نتایج این جلسه را قول وزیر جهاد کشاورزی برای اصلاح قیمت مصوب تخم در هفته آینده متناسب با هزینه تولید عنوان کرد.

کاشانی قیمت پیشنهادی اتحادیه برای خرید هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری از مرغداران را ۴۸ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت خرید هر کیلوگرم تخم مرغ از مرغداران ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. /اقتصاد آنلاین – سپیده قاسمی

کد خبر 53383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =