طبقه بندی استان‌های کشور برای تولید دانه‌های روغنی + اینفوگرافیک

در طبقه بندی استان‌های کشور برای تولید دانه های روغنی استان های خوزستان با ۱۶۱ هزار تن، گلستان ۱۳۴ هزار تن، فارس ۶۴ هزار تن، آذربایجان غربی ۵۶ هزار تن، خراسان رضوی ۳۵ هزار تن در اولویت های تولید دانه های روغنی هستند.

در الگوی کشت محصولات زراعی برای سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۱، وزارت جهاد کشاورزی برآورد کرده است که در  هر استان چه محصولات زراعی و در چه حجمی کاشته  شود.

 برای اجرای الگوی کشت توسط کشاورزان  نیز مشوق‌ها و تسهیلات تولید به تولیدکنندگان داده می‌شود و از طرفی قیمت آب‌بهای کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند کاهش می‌یابد.  
در این طبقه بندی استان های خوزستان با ۱۶۱ هزار تن، گلستان ۱۳۴ هزار تن، فارس ۶۴ هزار تن، آذربایجان غربی ۵۶ هزار تن، خراسان رضوی ۳۵ هزار تن  در اولویت های تولید دانه های روغنی هستند.  

بخش غالب نیاز کشور برای دانه های روغنی و روغن خام از محل واردات تامین می شود. در برنامه الگوی کشت تلاش شده است با افزایش تولید و جایگزینی دانه های روغنی از میزان وابستگی به واردات این محصول کاسته شود و ضریب خوداتکایی افزایش یاید. یکی از این برنامه ها انتقال کشت سبزی و صیفی به فضای گلخانه است تا اراضی برای کاشت کالاهای اساسی از جمله دانه های روغنی باز شود.

طبقه بندی اولویت تولید دانه های روغنی در استان های کشور در اینفوگرافیک زیر بر اساس   "هزار تن"    آمده است:

طبقه بندی استان‌های کشور برای تولید دانه‌های روغنی + اینفوگرافیک

منبع:تسنیم

کد خبر 53480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =