قیمت پیاز کاهشی شد/پیش بینی افت بیشتر در روزهای آینده

قیمت پیاز که در روزهای گذشته تا کیلویی ۴۰ هزار تومان رسیده بود اکنون کاهش یافته و پیش بینی می شود در روزهای آینده کاهش بیشتری داشته باشد.

قیمت پیاز در یکی دو هفته گذشته تا کیلویی ۴۰ هزا رتومان هم بالا رفت، اما اکنون قیمت کاهش یافته و پیش بینی می شود که در روزهای آینده هم شاهد کاهش بیشتر قیمت باشیم.

گزارش میدانی حاکی است که قیمت هر کیلو پیاز با کیفیت در بازار تهران به ۲۵ هزار تومان رسیده و این محصول در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران کیلویی ۱۳ هزار تومان فروخته می شود.

*چرا قیمت پایین آمد؟

افزایش تعرفه صادرات پیاز مهمترین عامل این کاهش قیمت بوده است.

وزارت جهاد کشاورزی تعرفه صادرات پیاز را از ۵۰ به ۱۰۰ درصد افزایش داد و این موضوع روند صادرات را کندتر کرد و روی قیمت بازار تاثیر گذاشت.

بخشی از پیاز تولیدی به کشورهای پاکستان و عراق صادر می شد.

*پیش بینی کاهش بیشتر قیمت پیاز تا کیلویی ۱۱ هزار تومان

در روزهای آتی پیاز جنوب به بازار می آید  علاوه بر آن با رسیدن فصل برداشت پیاز پاکستان این کشور واردات خود را متوقف می کند به این دلیل روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت در بازار خواهیم شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفته است که ظرف دو هفته آینده با به بازار آمدن پیاز بندر عباس و جیرفت شاهد کاهش دوبار ه قیمت خواهیم بود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران همچنین گفت با رسیدن موعد برداشت پیاز در پاکستان به عنوان یکی از واردکنندگان اصلی از ایران، دیگر این کشور و حتی عراق هم دیگر واردات پیاز نخواهند داشت که این امر هم به تعدیل دوباره قیمت منجر خواهد شد.

تولید پیاز در کشور حدود ۳ میلیون تن ومیزان مصرف داخلی ۲ میلیون تن است.

پیش‌بینی شده است که قیمت پیاز تا کیلویی ۱۱ هزار تومان هم کاهش یابد. /فارس

کد خبر 53619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =