۰ نفر
۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
توقف خرید تولید مازاد مرغ

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: خرید تولید مازاد مرغداران که از حدود ۱۰ روز پیش از سوی اتحادیه سراسری مرغداران آغاز شده بود به علت بروز برخی مشکلات متوقف شد.

حبیب اسدالله نژاد گفت: طبق توافقات انجام شده میان وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران مقرر شد خرید حمایتی بر مبنای قیمت تضمینی انجام شود، به این معنی که قیمت تمام شده تولید مرغ مبنای خرید از مرغداران برای اتحادیه قرار گیرد، ولی این موضوع محقق نشد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برخلاف توافقات قبلی اعلام کرد که خرید حمایتی نه بر مبنای قیمت تضمینی که باید بر مبنای قیمت پایه صورت گیرد و این یعنی مرغ از تولیدکنندگان کمتر از قیمت تمام شده خریداری شود که این موضوع برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد.

اسدالله نژاد تاکید کرد: به همین علت در حال حاضر خرید حمایتی اتحادیه از مرغداران متوقف شده و همچنان تولید مازاد مرغداران موجبات ضرر و زیان تولیدکنندگان را به همراه دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزود: بیش از ۲ ماه است که مرغداران تولید مازاد دارند و برای جلوگیری از ضرر آن‌ها باید تدابیر اساسی صورت پذیرد./ تسنیم

کد خبر 53692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =