رییس اتحادیه باغداران با بیان اینکه سرمازدگی عامل اصلی افت تولید گوجه‌فرنگی نیست، گفت: مهمترین دلیل این امر نبود بازار پایدار برای محصولات کشاورزی است.

مجتبی شادلو  گفت: اصلی ترین عامل افت و خیز تولید محصولات کشاورزی کشور را بازار نابسامان و نبود بازار پایدار برای این محصولات عنوان کرد و اظهار داشت: شرایط بازار ما به‌گونه‌ای نیست که تولیدکنندگان متضرر نشوند، به‌ویژه در محصولات حساسی مانند گوجه‌فرنگی که طاقت ماندگاریش بسیار کم است.

وی با بیان اینکه کشت گوجه‌فرنگی در نیمه دوم سال در مناطق گرمسیری کشور از جمله خوزستان، هرمزگان، بخشی از فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و مناطقی از یزد انجام می گیرد، افزود: حمل گوجه‌فرنگی از این مناطق به بازارهای هدف در مسافتی بسیار طولانی انجام می شود و بیشتر اوقات کرایه‌ای که به حمل آنها می خورد، در قبال فروش‌شان محقق نمی‌شود و تولیدکننده زیان می کند.

رییس اتحادیه باغداران با اشاره به سرمازدگی‌های اطراف تهران اضافه کرد: این سرمازدگی خیلی شدید نبود و نمی توان گفت عامل اصلی کاهش محصول است. جمیع عوامل به‌ویژه شرایط ناپایدار بازار سبب این موضوع شده است.

شادلو، افت تولید گوجه‌فرنگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: از این پس، تولید گوجه‌فرنگی به مناطق گرمسیری منتقل می شود و امیدوار هستیم شرایط این مناطق به‌گونه‌ای باشد که تولید زمستانی به اندازه کافی انجام گیرد و ما در ادامه سال با بحث کاهش عرضه و گرانی محصول گوجه‌فرنگی مواجه نباشیم.

منبع:مهر
کد خبر 537bba9b3bf945a69c3d2828840f8680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =