وزارت جهاد کشاورزی و صمت کمترین پیگیری را برای اصلاح مالیات بر ارزش افزوده دانه های روغنی داشتند+ سند

به رغم دستورات موکد مقام معظم رهبری مبنی بر کنترل تورم و پیگیری های رئیس جمهور برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده، متاسفانه باگذشت بیش از ۴۵ روز از سال جدید، به دلیل کمترین پیگیری را از سوی وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت اقدام اساسی صورت نپذیرفته است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، محمد جعفری دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران درنامه ای به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نوشت: احتراماً به رغم دستورات موکد مقام معظم رهبری مبنی بر کنترل تورم در سال ۱۴۰۲ و پیگیری های حضرتعالی برای تغییر قانون ارزش افزوده (سرفصل مرتبط با کالاهای اساسی – کاهش ۹ به ۱ درصد) متاسفانه باگذشت بیش از ۴۵ روز از سال جدید اقدام اساسی صورت نپذیرفته و همچنان باید منتظر وصول لایحه دو فوریتی دولت در مجلس باشیم.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: در عین حال گمرک ج.ا.ایران بر انجام مفاد قانونی و اخذ ارزش افزوده  ۹ درصدی از کالای اساسی و یا اخذ تضمین بانکی (که خود هزینه گزافی را بر کارخانجات روغنکشی تحمیل می کند) اصرار ورزیده و عملا خروج دانه روغنی از گمرکات کشور مختل و کارخانجات روغنکشی در حال تعطیلی خطوط به دلیل عدم دسترسی به مواد اولیه قرار گرفته اند.
همچنین در این نامه تاکید شد: ادامه روند فعلی که کمترین پیگیری را از سوی وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت برای طرح لایحه در مجلس و تصویب فوری آن شاهد می باشیم ، کمبود کنجاله سویا و روغن خام در بازار را به همراه خواهد داشت.
دبیر انجمن صنایع روغنکشی در پایان نامه آورده است: تقاضا می شود که دستورات لازم را به مجریان دولتی برای پیگیری و تصویب طرح در مجلس را داشته تا از بروز بحران در بخش تامین نهاده های دام و طیور جلوگیری شود.

وزارت صمت و جهاد کشاورزی کمترین پیگیری را برای اصلاح مالیات بر ارزش افزوده دانه های روغنی داشتند+ سند

کد خبر 53918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =