ترخیص ۱۶۰هزار تُن برنج و ۲۲۲هزار تُن روغن وارداتی از بندر شهید رجایی/ سلامت ذرت های وارداتی تایید نشد

دادستان مرکز استان هرمزگان از صدور دستور قضایی برای ترخیص بیش از ۱۶۰هزار تُن برنج و ۲۲۲هزار تُن روغن وارداتی از بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، علیرضا احمدی‌منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در گفت‌وگو با میزان با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه برای پیگیری مستمر نحوه ورود، نگهداری و ترخیص کالا در بنادر و گمرکات و تأکید رئیس‌کل دادگستری هرمزگان در این خصوص اظهار کرد: بر این اساس ضمن بازدید از انبارهای کالاهای اساسی بندر شهید رجایی بندرعباس، در مواردی که برای تعیین تکلیف این اقلام، مشکلاتی وجود داشت و برای رفع آن نیاز به ورود دستگاه قضایی بود، تمهیدات لازم اندیشیده شد.

دادستان مرکز استان هرمزگان همچنین با اشاره به ورود دستگاه قضایی این استان به موضوع تعیین تکلیف محموله 160هزارتنی برنج وارداتی در بندر شهید رجایی، گفت: در جریان بازدید از این مجتمع بندری، مشخص شد که 400 کانتینر از برنج‌های وارداتی دارای مشکلات اداری هستند که در این خصوص به‌سرعت دستورات قضایی لازم برای رفع موانع موجود و ترخیص آن‌ها صادر شد.

وی در ادامه افزود: در خصوص 222 هزار تن ذخیره روغن موجود در انبارهای بندر شهید رجایی بندرعباس نیز دستورات لازم صادر شده است تا ضمن ترخیص فوری این محموله‌ها به‌سرعت اقدامات لازم جهت بسته‌بندی آن‌ها برای ارسال به کارخانه‌جات داخلی در سراسر کشور انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان یادآور شد: در خصوص محموله ذرتی که از سوی دامپزشکی استان هرمزگان، سلامت بهداشتی آن جهت مصرف خوراکی تأیید نشده است نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم برای انتقال آن به کارخانه‌جات تولید الکل انجام شده است.

کد خبر 53926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =