سند جامع استراتژیک صنعت پخش تدوین می شود

قانون نظام جامع توزیع و سند جامع استراتژیک صنعت پخش تدوین می شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»، سهراب کارگر رییس انجمن ملی صنعت پخش در مراسم گشایش پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران در جزیره کیش طی سخنانی ضمن اعلام خبر فوق در خصوص مشکلات صنعت پخش در کشور گفت: نبود متولی واحد و پیگیری موضوعات صنعت پخش از چند وزارتخانه، تصدی گری شدید سازمان های دولتی و عدم برون سپاری امور اجرایی به انجمن ها، وجود قوانین متعدد و متضاد اجرایی، قیمت گذاری دستوری و عدم توجه به مارجین های واقعی کلی زنجیره و مشکلات مالیاتی، تامین اجتماعی و تفسیر رای های غیرکارشناسانه از جمله مشکلات اصلی صنعت پخش است. 
وی در خصوص اهمیت صنعت پخش در زمینه حفظ و افزایش سلامت و رفاه عمومی خاطرنشان کرد: صنعت پخش در راستای همسویی با دولت نقش مهمی در نظام تنظیم بازار و توزیع کالا دارد و می تواند برای افزایش فروش تولیدکنندگان و واردکنندگان و مقابله با قاچاق نقش پر رنگی داشته باشد.
کارگر با اشاره به  سیر تکاملی کنفرانس صنعت پخش گفت: هدف اصلی این کنفرانس در دوره نخست معرفی جایگاه صنعت پخش در زنجیره عرضه بود.
وی  افزود: ارزش آفرینی صنعت پخش، بررسی شیوه های نوین در توسعه و توانمندی های صنعت پخش، آینده پژوهی و الگوهای نوین کسب و کار در صنعت پخش  در دورهای گذشته این کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رییس انجمن ملی صنعت پخش گفت: در کنفرانش پنجم با توجه به وقفه سه ساله در برگزاری این کنفرانس مقرر شد نمایشگاه در کنار کنفرانس برگزار شود تا بتوان به صورت جامع تری به این صنعت پرداخته شود.
کارگر در خصوص برنامه های آینده انجمن برای برگزاری بهتر کنفرانس صنعت پخش گفت: انجمن ملی صنعت پخش بر اساس یک برنامه ریزی سه ساله در حال ایجاد یک کنفرانس توزیع و فروش محصولات با همکاری کشورهای همسایه است که در این ارتباط تفاهم نامه اولیه آن در FMCG کنفرانس با حضور نمایندگان کشورهای علاقمند در کنفرانس ایجاد خواهد شد.
کد خبر 53939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =