حذف تعرفه ۲۳۰ محصول در تجارت بین ایران و اندونزی

الجزیره اعلام کرد در سفر رئیس جمهور ایران به اندونزی قرار است توافق تجارت ترجیحی بین رؤسای جمهور ۲ کشور امضا شود که بر اساس آن تعرفه ۲۳۰ محصول از کشاورزی و غذا گرفته تا دارو و نساجی حذف خواهد شد.

 شبکه تلویزیونی الجزیره به جزئیات توافقی که قرار است در سفر رئیس جمهور کشورمان به اندونزی با رئیس جمهور این کشور امضاء شود اشاره کرد.

الجزیره اعلام کرد که توافق تجارت ترجیحی که پیش از این حداقل هفت جلسه بین مسئولان دو کشور در این باره برگزار شده قرار است در این سفر بین روسای جمهور دو کشور نهایی و امضاء شود.

ایران یکی از بزرگترین شریک تجاری اندونزی است و حجم تجارت بین دو کشور ۲۵۰ میلیون دلار در سال است که ایران را بین ۲۰ کشور مهم دارای مبادله تجاری قرار داده و این رقم اندک است و قرار است حجم تجارت افزایش یابد.

در این سفر برای دو کشور مهم است که هر دو بتوانند از بازار همدیگر و از بازارهای منطقه استفاده کنند، اندونزی از ایران برای رسیدن به بازار خاورمیانه و اندونزی هم از ایران برای رسیدن به بازار شمال شرق آسیا و آسیا اقیانوسیه استفاده خواهد کرد.

الجزیره اعلام کرد که قرار است در این سفر تعرفه تجارت ۲۳۰ محصول بین دو کشور حذف شود که از اقلام کشاورزی و غذایی تا مواد دارویی و نساجی را شامل می شود.

محور اصلی مذاکرات آنطور که الجزیره اعلام کرده مباحث اقتصادی و تعمیق روابط دو کشور خواهد بود اما مسائل سیاسی هم در دستور کار مذاکرات دو طر ف قرار دارد./فارس

کد خبر 53977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =