کشاورزی> پلمپ قرنطینه ای محموله های گیاهی صادراتی در استان ها با هدف تسهیل و تسریع صادرات در سال جهش تولید توسط سازمان حفظ نباتات کشور راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور گفت: به منظور اعمال مقررات و ضوابط قرنطینه ای بر محموله های گیاهی صادراتی و کاهش حجم کار در مسیرهای زرد و سبز گمرکات خروجی کشور، پلمپ قرنطینه ای در استان ها راه اندازی شده است.

مریم جلیلی مقدم افزود: با راه اندازی پلمپ قرنطینه ای، محموله های گیاهی در همان استان های تولید کننده توسط کارشناسان قرنطینه ای سازمان حفظ نباتات بررسی می شوند و اگر محموله ها عاری از بیماری و آفات بودند، همانجا پلمپ قرنطینه ای و برای آنها گواهی بهداشت گیاهی صادر و سپس به مرز خروجی ارسال می شوند.

وی اظهار داشت: در صورت سالم بودن پلمپ محموله ها، در مرز های خروجی دیگر نیازی به نمونه برداری و بررسی محموله های گیاهی نیست.

جلیلی مقدم گفت: با ایجاد پلمپ های قرنطینه ای در استان ها، محصولات کشاورزی به ویژه محصولات فاسد شدنی در گمرکات کشور معطل نمی شوند و از ترافیک کار قرنطینه ای در مرزهای خروجی کاسته می شود.

وی اضافه کرد: مزیت دیگر بررسی محموله های گیاهی صادراتی و پلمپ قرنطینه ای انها در همان استان های تولید کننده این است که اعمال ضوابط قرنطینه ای با دقت بالاتری انجام می شود، زیرا کارشناسان قرنطینه ای هر استان اشراف بیشتری بر آفات و بیماری های گیاهی آن منطقه دارند.
کد خبر 53ef1ff45f874a2aa95f1f28437f6444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =