میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری باید در اختیار جهاد کشاورزی قرار گیرد

شاپور علایی مقدم پس از اظهارات حاشیه سازش در خصوص واردات برنج اینبار مدعی شد میادین میوه و تره بار شهرداری باید در اختیار وزرات جهاد کشاورزی باشد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، شاپور علایی مقدم معاون وزیر جهاد کشاورزی و دبیر شورای قیمت‌گذاری  با بیان این که میادین میوه و تره بار شهرداری باید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد گفت: بازارهای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در اختیار بخشی است که در کشاورزی نقشی ندارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، شاپور علایی مقدم معاون وزیر جهاد کشاورزی و دبیر شورای قیمت‌گذاری درباره عرضه بیش از اندازه برخی محصولات کشاورزی در مقاطعی از سال گفت: کشاورزی فصل و پیک تولید دارد.

معاون وزیر کشاورزی همچنین گفت: خلأ ما در مقصد عرضه محصولات کشاورزی به مصرف‌کننده این است که تمام بازارهای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در اختیار بخشی است که در کشاورزی نقشی ندارند و همین موجب می‌شود کشاورز منفعت اقتصادی تولیدش را نبرد؛ بنابراین تمام میادین شهرداری باید با وزارت جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای داشته باشند تا میادین با معرفی وزارت جهاد بارگذاری شود تا تفاوت قیمت سر مزرعه تا سر سفره مردم چندان زیاد نباشد و محصولات روی دست کشاورز نماند.

این اظهارات در حالی از زبان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بیان می شود که به نظر می رسد او آشنایی کمی با وظایف و ساختار و عملکرد سایر بخش های وزارت جهاد کشاورزی از جمله سازمان مرکزی تعاون روستایی و تشکل های وابسته دارد و از تجربه «بتکا» و فروشگاه های زنجیره ای «شهر و روستا» مطلع نیست.

به نظر می رسد او به جای چشم داشتن به امکانات شهرداری ها و سایر بخش ها باید به دور از حاشیه سازی  و اظهارات بحث برانگیز به شناخت و تقویت بیشتر امکانات وزارت جهاد کشاورزی همت بگمارد تا علاوه بر تقویت تولید و بازار رسانی محصولات کشاورزی با کمترین هزینه و با بهترین کیفیت، با این گونه اظهارات حاشیه های جدیدی را برای وزارت جهاد کشاورزی و دولت سیزدهم به وجود نیاورد.

کد خبر 54185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =