قریب به ۹۰ درصد تسهیلات بانک کشاورزی به بخش کشاورزی پرداخت شده است

مدیرعامل بانک کشاورزی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، تامین مالی بخش کشاورزی و حمایت از فعالان و تولید کنندگان این بخش را رسالت اصلی این بانک دانست و گفت: در هر شرایطی تداوم این حمایت ها مورد تأکید است و تقویت توان حمایتی بانک کشاورزی، کیفیت ارائه خدمات به جامعه هدف و ذینفعان را افزایش خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، فرشید فرخ نژاد هشتم آبان در نشستی که با حضور محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی، کاظم خاوازی قائم مقام و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی، اعضای هیات مدیره و مدیران ستادی و استانی بانک کشاورزی برگزار شد، ضمن قدردانی از حمایت های دولت محترم به ویژه وزارتخانه های جهاد کشاورزی و امور اقتصادی و دارایی و نیز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: سهم بانک کشاورزی از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی به بخش کشاورزی همواره بالای ۵۰ درصد بوده است و بیش از ۹۰ درصد تسهیلات این بانک نیز به صورت تخصصی در بخش کشاورزی و بخش قرض الحسنه پرداخت می شود.

وی با بیان این که ضمن رعایت توازن منابع و مصارف و کاهش میزان اضافه برداشت از بانک مرکزی، با تمام توان تلاش می کنیم تا تامین مالی طرح های بخش کشاورزی و تخصیص بهینه منابع محدود در اولویت قرار گیرد، افزود: با هدف تقویت توان حمایتی بانک و امکان خدمت رسانی بیشتر و بهتر به بخش کشاورزی، علاوه بر استفاده از ظرفیت های قانونی برای تعیین تکلیف مطالبات بانک از شرکت های دولتی و افزایش سرمایه بانک، انتظار می رود منابع ریالی و ارزی شرکت های فعال در زمینه کشاورزی نیز به این بانک هدایت شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی خاطر نشان کرد: همچنین در راستای جذب منابع، افزایش سهم از بازار و بالابردن توان حمایتی بانک در تامین مالی واحدهای تولیدی، فرآیندها و سازوکارهایی برای تقویت شبکه شعب شهری به منظور تکمیل سبد خدمات و ارائه خدمات ریالی و ارزی مطلوب و مورد نیاز به همه مشتریان، تدوین و اتخاذ شده است.  

فرخ نژاد در ادامه، به رشد منابع بانک کشاورزی به ویژه افزایش حجم فعالیت های ارزی این بانک اشاره کرد و اظهار داشت: در شاخص رشد منابع، بانک کشاورزی در مقایسه با میانگین شبکه بانکی، رشد قابل قبولی داشته و این امر بیانگر تلاش همکاران ما برای ارائه خدمات مطلوب و موثر به مشتریان و اعتماد و علاقه جامعه نسبت به این بانک ۹۰ ساله است.  

وی خاطرنشان کرد: در شاخص سهم از بازار ارزی، بانک کشاورزی از ۳ درصد به ۷.۲۳ درصد رسیده و جایگاه این بانک در جدول سهم از بازار ارزی نظام بانکی از رتبه ۱۰ به رتبه ۵ صعود کرده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی تاکید کرد: این بانک در حوزه فناوری اطلاعات و در بین شبکه بانکی، رتبه اول را در شاخص تراکنش های موفق شتابی کسب کرده که این موفقیت نشان دهنده پایداری و تداوم ارائه خدمات بانکداری الکترونیک به مشتریان است.

وی همچنین با اشاره به جدیت بانک در اجرای صحیح برنامه های تحول دیجیتال و قابلیت های کاربردی اپلیکیشن های باران و آسان در زمینه افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات به صورت غیرحضوری، اظهار داشت: نسخه جدید سامانه بازارگاه محصولات کشاورزی به زودی با تکمیل خدمات و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی رونمایی خواهد شد.

فرخ نژاد دربخش پایانی سخنانش با بیان این که ۹۰ سال قدمت و ماندگاری بانک کشاورزی، نتیجه و میراث تلاش صادقانه همکاران ما در ادوار مختلف است و امروز مفتخریم که در خدمت جامعه هدف بسیار بزرگ و مهمی هستیم، ابراز امیدواری کرد: در ادامه مسیر با حمایت دولت بتوانیم بیش از پیش در ایفای مسئولیت ها، خدمت به بخش کشاورزی و تحکیم زیرساخت های امنیت غذایی کشور موفق باشیم.

کد خبر 54461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =