۰ نفر
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
مدیرعامل شرکت چای دبش الان کجاست؟

مدیرعامل گروه کشت ‌و صنعت دبش پس از صدور قرار وثیقه پنج هزار میلیاردی، بازداشت شده و اکنون در زندان به سر می‌برد.

به گزارش ایسنا،  مدیرعامل گروه کشت ‌و صنعت دبش از اواخر ماه گذشته (آبان) پس از تعیین وثیقه ۵۰۰۰ میلیاردی از سوی بازپرس دادسرای ویژه جرائم اقتصادی تهران، بازداشت و روانه زندان شده است.

حجت‌الاسلام درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور دوشنبه ۱۳ آذر درباره اقدامات و پیگیری‌های دولت در تخلف یک شرکت واردکننده چای تصریح کرد: اواخر سال ۱۴۰۱ به دنبال برخی اطلاعات واصله از جمله نامه جمعی از فعالان صنعت چای به معاون اول رئیس‌جمهور، دستور پیگیری به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی صادر و همزمان بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری و وزارت اطلاعات نیز پیگیری‌های لازم را به عمل آوردند.

وی با بیان اینکه کارت بازرگانی این شرکت حسب رسیدگی‌های سازمان تعزیرات تعلیق شده است، گفت: آن بخشی که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال بوده در دادگاه انقلاب مطرح و در حال رسیدگی است و متهم نیز با قرار وثیقه بازداشت شده و اکنون در زندان به سر می‌برد و در یکی از شعب دادگاه‌های عمومی تهران، پرونده وی مطرح رسیدگی است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری گفت: با ورود به‌موقع دولت جلوی این کار گرفته شد و فرد متخلف ممنوع‌الخروج و دستگاه‌های نظارتی دولت اعم از وزارت اطلاعات، بازرسی ویژه و دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این فساد را کشف و پیگیری امز را انجام دادند و پرونده از سوی وزارت اطلاعات به عنوان ضابط به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی گفت: دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز این موضوع را به جد دنبال کرد و در مقطعی مدیر شرکت را ممنوع الخروج کرد و اخیرا و هم وزارت اطلاعات به عنوان ضابط قضایی مسئله را پیگیری کرده‌اند و درحال‌حاضر فرد مورد نظر با قرار وثیقه در بازداشت قرار دارد و پرنده وی در دست رسیدگی است.

سازمان بازرسی کل کشور شنبه یازدهم آذر ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که «بر اساس وظایف ذاتی خود به موضوع واردات چای ورود کرد و عملکرد دستگاه‌ها پیرامون واردات چای از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال گذشته را مورد بررسی قرار داده است.

بررسی‌های سازمان بازرسی حکایت از آن دارد که کل ارز دریافتی یک شرکت خاص از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ (در قالب واردات چای و ماشین‌آلات) معادل ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار بوده که از این مبلغ حدود یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار از ارز نیمایی تامین شده برای ماشین‌آلات و مابقی آن برای واردات چای بوده است.

با بررسی عملکرد گروه مذکور در نقل و انتقال ارز و واردات چای، سوء جریانات عدیده‌ای شناسایی شد و در نهایت سازمان بازرسی برای آن گروه تجاری به دلیل عدم رفع تعهدات ارزی پرونده تشکیل داد.

پرونده دستگاه‌هایی که به این شرکت ارز تخصیص داده بود نیز به دلیل احراز برخی تخلفات در حال ارسال به دادسرای عمومی و انقلاب تهران است. هم اکنون بخشی دیگر از این پرونده در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در حال رسیدگی است.»

کد خبر 54486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    عالی
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 1
    پدر دزدها را در بیارید مردم خسته شدند به تمامی مسولان بدبین شدن که چرا باغارتگران بیت المال بر خورد جدی نمی کنند
  • ناشناس IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 0
    اختلاس به این بزرگی یه کار گروهی بوده که باید اختلاسگرها به طور علنی درتلویزیون محاکمه شوند
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    3 0
    این فرد متخلف کی وچکاره است واسمس چیه گمنامه
  • Seyed IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 1
    الان پیش هتل اوین هستن دارن کباب چنچ میزنن
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    2 0
    هر جا هست از خانه ما بسیار بهتر است و دارد کیف می کند
  • فرشید IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    2 0
    داره جمع جور میکنه بره کانادا صفا کنه
  • FR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    3 0
    به زودی آزاد می شود مثل همه اختلاس ها و فقط مردم سر کار هستند.