فراوانی نهاده های دامی در آستانه فصل پر مصرف/ رسوب ۱۴۰ هزار تن کنجاله سویا در سامانه بازارگاه

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی گفت: با توجه به رسوب بیش از ۱۴۰ هزار تن کنجاله سویا در سامانه بازارگاه و استقبال محدود خریداران و همچنین مازاد عرضه ذرت و جو در بازار شاهد فراوانی نهاده های دام و طیور هستیم.

محمد مهدی نهاوندی دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور  اعلام کرد: عرضه بیش از ۱۴۰ هزار تن کنجاله سویا در سامانه بازارگاه و استقبال محدود خریداران از این نهاده نشان می دهد کمبود نسبی  این نهاده  در بازار مرتفع شده است.

وی افزود: در خصوص اقلام مهم تولیدی مثل ذرت و جو حتی شاهد عرضه مازاد بر تقاضای این نهاده ها هستیم به عنوان مثال با عرضه بیش از ۱.۱۶۰ هزارتن ذرت و ۵۰۰ هزار تن جو به اندازه مصرف دو ماه کشور ذرت و جو فقط در سامانه بازارگاه عرضه شده که کالاهای موجود در مبادی ورودی و در مسیر حمل نیز به همین نسبت افزایش یافته است.

نهاوندی خاطرنشان کرد: متناسب با نهاده عرضه شده تقاضا در بازار وجود ندارد که این امر باعث کاهش چشم گیر قیمت ها و زیان واردکنندگان  شده است.  به طوری که در حال حاضر ذرت با قیمت مصوب ۱۱۳۰۰ تومن به نرخ ۹ هزار تومن در سامانه بازارگاه عرضه شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور گفت: با توجه به تلاش ارزشمند شرکت های تامین کننده برای ایجاد فراوانی نهاده های تولید دام و طیور در ابتدای فصل پر تقاضا از دولت انتظار داریم که با نگاه حمایتی خود جلوی افزایش هزینه های تحمیلی به این بخش از فعالان اقتصادی که با همه محدودیت ها و مشکلات تحریم امنیت تولید پروتئین کشور را فراهم کرده اند را گرفته و به ویژه مصوبه افزایش ۴ برابری هزینه های انبار داری را حداقل برای کالاهای اساسی تعلیق کند که باعث تکرار تنش های قبلی در جریان تامین نهاده های دامی و کالاهای اساسی نشود.

کد خبر 54536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =