حمل یکسره ذرت دامی از طریق ریل برای نخستین بار در بندر امیرآباد

مدیرکل بندرامیرآباد از تخلیه کشتی حامل ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی به صورت حمل یکسره از طریق ریل برای نخستین بار در بندر امیرآباد خبر داد.

مهر: محمدعلی موسی پور مدیرکل بندر امیرآباد با بیان اینکه تخلیه کشتی حامل ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی به صورت حمل یکسره از طریق ریل برای نخستین بار در بندر امیرآباد انجام شد، گفت: حاصل تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده با ادارات کل راه آهن شمال، گمرک امیرآباد و شرکت‌های فعال در حوزه تجارت غلات در کارگروه حمل ریلی بندر امیرآباد، نخستین حمل یکسره غلات در این بندر از طریق حمل‌ونقل ریلی صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه این محموله ۳ هزار و ۸۰۰ تنی ذرت دامی از کشور روسیه وارد شده است، اظهار کرد: حمل یکسره این محموله توسط واگن‌های ۵۵ تنی از بندر امیرآباد به مقصد بندر خشک پیشگامان یزد انجام شد.

موسی پور یکی از اهداف مهم بندر امیرآباد را توسعه حمل ریلی عنوان کرد: در این راستا از انعقاد تفاهمنامه همکاری فی‌مابین بندر امیرآباد و بندر خشک پیشگامان یزد در زمینه ترانزیت، صادرات و واردات کالا در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل بندر امیرآباد حفظ کیفیت کالا به دلیل حذف تخلیه و بارگیری مکرر و توقف در انبار، کوتاه شدن زمان حمل، کاهش آلودگی محیطی و کاهش تلفات و سوانح جاده‌ای را از جمله مهم‌ترین مزایای روش حمل مستقیم غلات برشمرد.

کد خبر 54562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =