تشخیص اصالت کالا و اطلاع از قیمت بازار در سامانه کالا به فی

مردم در سامانه کالا به فی می توانند ضمن تشخیص اصالت کالا، از قیمت‌های روز مطلع شده و نسبت به ثبت رضایت و شکایات اقدام کنند.

مهدی مظهری نایب رئیس مدیرعامل مرکز شماره گذاری کالا و خدمات در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار کرد: برنامه کاربردی جامعی برای ارائه خدمات و کالا به مردم با همکاری معاونت تجارت خدمات وزارت صمت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق اصناف و مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران طراحی شد.

مظهری افزود: در این سامانه مردم می‌توانند با اسکن بارکد هر کالایی، قیمت روز آن، اعتبار واحد صنفی، اطلاع از واحدهای دیگر صنفی در محدوده منزل یا محل کار خود را انتخاب کنند، نظرات خود را به اشتراک گذاشته و شکایات خود را از بازرسان و اصناف دنبال کنند.

وی بیان کرد: در این برنامه کاربردی مشتریان با تأیید یا شکایت از واحد صنفی به رتبه بندی واحدها کمک می‌کنند و وزارت صمت نیز با نشان اعتماد می‌تواند به انتخاب مردم کمک کند.

نایب رئیس مدیرعامل مرکز شماره گذاری کالا و خدمات، پیشنهاد کرد: مردم با نصب سامانه کالا به فی بر روی تلفن همراه خود از امکانات و مزایای آن جهت تشخیص اصالت کالا، قیمت‌های روز و ثبت رضایت و شکایات بهره مند شوند.

گفتنی است، سامانه کالا به فی به‌منظور نظارت بر بازار، حمایت از مصرف‌کنندگان و دریافت نظرات و شکایات مردمی در خصوص تمامی اصناف کشور، نمایشگاه‌های بهاری و فروشگاه‌های منتخب طرح عید تا عید توسط مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان راه‌اندازی شده است./ مهر

کد خبر 54814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =