۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + لیست کامل

گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات منتشر کرد و شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه در صدر این لیست قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، گمرک جمهوری اسلامی ایران در گزارش بررسی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اول طی سال ١٤٠٢ نوشت: طی سال ۱۴۰۲ در مجموع ۷۴۴، ۳۶۰ فقره اظهارنامه وارداتی توسط ۹۴۷، ۳۴ شخص حقوقی و حقیقی از گمرکات کشور ترخیص قطعی شده است. که وزن کل  واردات ۳۹، ۰۱۶ هزار تن به ارزش ۶۶/۲ میلیارد دلار بوده است.

اهم نکات گزارش به تفکیک رویه های واردات به شرح زیر می باشد:

۱۰۰ وارد کننده نخست کشور (پیوست)، جملگی شخصیت حقوقی داشته و در مجموع وارداتی بالغ بر ۷۷۹، ۲۱ هزار تن و به ارزش ۲۴ میلیارد دلار انجام داده اند؛ که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی ۴/۲ درصدی در وزن ولی افزایشی ۷/۴۲ درصدی در ارزش دلاری داشته است. این وارد کنندگان در مجموع حدود ۵۵٬۸۲ درصد از وزن و ۳۶,۳۴ درصد از ارزش کل واردات کشور را به خود اختصاص داده اند.

در این گزارش آمده است: عمده ترین وارد کننده کشور، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ایران بوده است که ۲، ۹۹۰ هزار تن کالا و به ارزش ۱/۹ میلیارد دلار را به کشور وارد کرده و سهمی در حدود ۷/۶۶ درصد از وزن و ۲/۸۴ درصد از ارزش دلاری کل واردات را به خود اختصاص داده است.

بنا بر این گزارش شرکت «آوا تجارت صبا» به عنوان دومین وارد کننده عمده با ارقام ۳، ۵۵۳ هزار تن و ۱/۵ میلیارد دلار و سهم ۹/۱ درصد از وزن و ۲/۲۶ درصد از ارزش دلاری در رتبه دوم قرار دارد. رتبه سوم نیز متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام کشور با ارقام ۲، ۴۵۹ هزار تن و ۱/۳ میلیارد دلار و سهم های ۶/۳ و ۱/۹۹ درصد به ترتیب از کل وزن و ارزش واردات کشور بوده است.

برای مشاهده لیست کامل و جزیات  ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ کلیک کنید

کد خبر 54853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =