کشاورزی> در نشست,نماینده فائو در ایران با رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی، اجرای طرح‌های ماهواره‌ای پایش اراضی کشاورزی و سیستم بازاریابی با نیازسنجی و جمع‌آوری اطلاعات لازم، با همکاری فائو در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این نشست، دکتر ناکوزی نماینده فائو در ایران، گفت: فائو آمادگی دارد در برنامه‌ریزی سیستم‌های ماهواره‌ای در بخش کشاورزی همکاری لازم را انجام دهد.
وی افزود: برای این که بتوانیم این ماموریت را به درستی انجام دهیم باید نیازها را شناسایی کنیم که در این راستا با نیازسنجی و دریافت اطلاعات لازم، می‌توانیم دو بخش پایش اراضی کشاورزی و سیستم بازاریابی را مورد بررسی قرار دهیم.
ناکوزی با بیان این که نسبت به پروژه‌های اجرایی منطقه اکو خوشبین هستیم، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه‌ها می‌توانیم آن را به دیگر کشورهای منطقه تعمیم دهیم.
در این نشست  لتم یکی از کارشناسان فائو گفت: با اجرای این طرح در کشور، به محیط زیست کمک خواهیم کرد.
وی گفت: هدف ما بررسی سیستم‌های ماهواره‌ای است و تمرکز ما بر روی منابع آب، آلودگی هوا و تخریب جنگل‌هاست.
کارشناس فائو خاطرنشان کرد: تجربه‌های مشابه در پاکستان و ترکیه نشانگر این است که سیستم دیتاکالکشن (جمع‌آوری داده‌ها) بهبود یابد و امیدواریم این اتفاق در ایران نیز بیفتد.
در این نشست، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به گستردگی ایران و تنوع محصولات کشاورزی، می‌توانیم با استفاده از تجربیات بنیادین با بهره‌گیری از فناوری نوین به ویژه فناوری اطلاعات و سنجش از دور، نسبت به رصد سطح زیر کشت و تولید محصولات کشاورزی اقدام ‌کنیم.
کریم احمدی افزود: با استفاده از سیستم ماهواره‌ای می‌توانیم سطح زیر کشت و محصول را در بازده زمانی هنگام کشت با دقت آماری پایش و مورد بررسی قرار دهیم.
وی هدف اصلی از این نشست را آشنایی با روش‌های آماری در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی برشمرد و گفت: امیدواریم بتوانیم راهکاری مناسب برای رسیدن به اجرای سیستم‌های ماهواره‌ای به ویژه پایش سطح زیر کشت با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای با کیفیت بالا پیشنهاد دهیم.
احمدی افزود: تنظیم بازار محصولات کشاورزی و مدیریت تولید تا عرضه در سطح کشور موضوع دیگر این نشست است که امیدواریم با مشارکت فائو پیشنهادی در قالب قرارداد Tcp تعریف کرده و در آن نقشه راهی برای موضوعات مورد بحث ارائه دهیم.
گفتنی است؛ در ادامه نشست امروز، کارشناسان فائو با معاونان وزیر در امور دام و شیلات نیز دیدار خواهند داشت.
کد خبر 58fead112d7a405e88dac5c0d93d62ec

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =