۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کشاورزی> مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران از دستور وزیر جهاد کشاورزی برای ادامه خرید تضمینی شیر تا تیر سال آینده خبر داد.

سعید سلطانی  اظهار کرد: از ابتدای خرید تضمینی شیر تاکنون 55 هزار تن شیر خام از دامداران در استان‌های شهرکرد، قزوین، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و ... به ارزش حدود 70 میلیارد تومان خریداری شده است.

وی افزود: دامدارانی که شیر خام را طبق این طرح فروخته‌اند تاکنون حدود هشت میلیارد تومان پول نقد دریافت کرده اند و حدود 50 درصد از آن ها نیز به جای بهای پول، ذرت دریافت کرده اند و مابقی مطالبات آن ها نیز قرار است به زودی پرداخت شود.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران اعلام کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم شیر خام از دامداران براساس قیمت مصوب 1440 تومانی است و برای سال آینده نیز باید کاری کنیم که از طریق افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید به وسیله کاهش قیمت نهاده‌های تولید و ضایعات آن، قیمت تمام شده شیر خام را در حد پایینی نگه داریم تا مجبور به افزایش قیمت آن نشویم.

سلطانی گفت: نهاده‌های تولید طی سال جاری بازار با ثبات‌تری نسبت به سال گذشته داشته است. البته در بعضی موارد نیز با کاهش قیمت مواجه بودیم و برای کاهش دیگر پارامترهای موثر در قیمت تمام شده شیر خام، درصددیم با برگزاری کلاس‌های آموزشی ضایعات و تلفات تولید را در راستای افزایش بهره وری، کاهش دهیم.

وی اظهار کرد: دامداران قبلا هر کیلوگرم شیر خام را نهایتا کیلویی 1200 تومان به کارخانه ها می فروختند که البته بهای آن را چند ماه بعد دریافت می کردند و برای تامین نهاده مورد نیاز واحدهای دامپروری خود باید از طریق واسطه های فراوان با سود 2.5 درصد و بالاتر اقدام می کردند که در این طرح نه تنها هر کیلوگرم شیر خام به قیمت مصوب 1440 تومان از آن ها خریداری می‌شود بلکه برای تامین نهاده‌ها دیگر اسیر واسطه‌های متعدد نیستند.

منبع:ایسنا
کد خبر 591f14cfdc1445b7bacc359fa91120ef

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =