وزیر کشاورزی کشور برزیل گفت: امروز بسیاری از نهاده‌های دامی مصرفی در ایران از برزیل وارد می‌شود که بدون شک با افزایش زمینه همکاری این دو کشور شرایط واردات این نهاده‌ها به نسبت قبل تسهیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نری گیلر، امروز در حاشیه بازدید از بزرگ‌ترین واحد پرورش گاو شیری در خاورمیانه که در شهرستان نظرآباد واقع شده است، اظهار کرد: ایران در زمینه پرورش گاو شیری به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای دست یافته است که پیش از این قابل تصور نبود.

وی افزود: ایران به دلیل شرایط آب و هوایی خاصی که دارد در زمینه پرورش دام شیری با مشکلاتی روبه رواست که هیچ یک از دامداران برزیلی این مشکلات را تجربه نکرده‌اند.

گیلر خاطرنشان کرد: برزیل شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی برای پرورش دام به ویژه دام گوشتی و شیری دارد و همین امر باعث شده به یکی از عمده صادرکنندگان این تولیدات در جهان تبدیل شود.

وی ادامه داد: هرچند دامداران ایرانی برای پرورش دام با مشکلات زیادی روبرو هستند اما با استفاده از دانش بومی و استفاده از روش‌های مختلف توانسته‌اند زمینه افزایش تولیدات دامی را فراهم و به سمت خودکفایی در این حوزه حرکت کنند.

گیلر اضافه کرد: برزیل امکانات و توانایی لازم برای انتقال دانش ژنتیکی برای افزایش میزان بازدهی گاوهای شیری ایران را دارد و در صورت تمایل ایران می‌تواند این دانش را به این کشور انتقال دهد.

وزیر کشاورزی برزیل تأکید کرد: بدون شک با انتقال این دانش میزان تولیدات بخش دامی این کشور به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت و مسیر خودکفایی ایران در این زمینه با سرعت بیش‌تری طی می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاری بین ایران و برزیل زمینه افزایش کمی و کیفی تولیدات دامی در ایران فراهم می‌شود و بخشی از نیاز ایران برای واردات محصولات این حوزه مرتفع می‌شود.

وزیر کشاورزی برزیل گفت: ایران شرایط مناسبی برای استفاده از تکنولوژی به روز در حوزه پرورش دام، تولید نژاد پربازده، استفاده از دانش به‌روز برای افزایش سطح ایمنی دام‌ها را دارد و حتی می‌تواند در زمینه تولید واکسن نیز به خودکفایی برسد.
کد خبر 59608e17b455441a8ae92ba06b4a5cdc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =