مواد غذایی> وزیر صنعت گفت: روسیه فرصت مناسبی برای صادرکنندگان کشور به ویژه در زمینه صدور خشکبار، مواد غذایی، میوه و تره‌بار و مواد پروتئینی به‌وجود آورده است که به بازار ۴ میلیارد دلاری دست یابند.

محمدرضا نعمت‌زاده گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های صادرکننده تک محصولی خشکبار و مواد غذایی هستند، باید تلاش کنند در این  شرایط، علاوه بر صادرات محصول مورد نظر خود سایر مواد پروتئینی، میوه و تره‌بار را نیز به کشور روسیه صادر کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: علاوه بر کشور روسیه، درصدد هستیم تا با کشورهای اورآسیا نظیر قزاقستان و بلاروس نیز تجارت ترجیحی برقرار نموده و از طریق صندوق ضمانت صادرات فعالیت صادرکنندگان را حمایت کنیم. البته صادرکنندگان قبل از صادرات محصول خود باید نیاز بازار روسیه را شناسایی نموده و مطابق درخواست و میل آنها محصولات غذایی خود را در قالب بسته‌بندی‌های مناسب به آن کشور ارسال کنند.

نعمت‌زاده در ادامه به وجود زیرساخت‌هایی در امر صادرات تأکید کرد و گفت: انجام برندسازی و توسعه سهم بازار برندهای فعلی، شناخت کامل از رقبای خود در بازارهای هدف، ارتقای کیفی محصولات صادراتی و کسب استانداردهای بین‌المللی، استفاده از مشاورین بازاریابی خارجی برای شناخت و توسعه بازار محصولات صادراتی، ایجاد دفاتر و نمایندگی در کشورهای هدف صادراتی، ایجاد شرکت‌های همتراز ایرانی به منظور مشارکت در تولید و صادرات محصولات گروه کالایی، استفاده از بهترین مفاهیم و مدلهای توسعه بازار، استفاده از ظرفیت‌ خالی سایر کارخانجات و تولید با برند سفارشی ایرانی و در نهایت استفاده از ابزار آموزش برای بهبود مستمر فرایندهای صادراتی، از موضوعاتی هستند که هر صادرکننده‌ای می‌بایست دغدغه آن را داشته باشد.

وی افزود: حضور شرکت‌های بزرگ مقیاس و تجمیع شرکت‌های کوچک مقیاس و تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک، تعجیل و تحرک جدی شرکت‌های صادراتی در امر صادرات نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: ما به دنبال ایجاد توازن صادراتی و بازرگانی بوده و در برداشتن موانع داخلی و خارجی در مسیر صادرات از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

نعمت‌زاده گفت: بسیاری از کالاها باید به صورت عملی و فنی صادر شده تا بازارهای خارجی موجود به آسانی تصاحب شده و در این میان، تقسیم بازار بین صادرکنندگان و تشکل‌های صادراتی ضروری است.

منبع:مهر
کد خبر 5c9b2eac03e24afb81274e784983c9b6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =