رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: میوه‌هایی که به وسیله دستفروشان به فروش می‌رسد به دلیل نحوه نامناسب نگهداری برای سلامتی مضر هستند.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: مواد غذایی که به وسیله دست فروشان و دوره‌گردهای سطح شهر به مردم عرضه می‌شود از نظر بهداشتی مورد تایید نیست ؛این مواد غذایی ممکن است  به وسیله آب شرب و بهداشتی شستشو داده نشوند.

وی ادامه داد: توت‌هایی که در کنار خیابان به مردم عرضه می‌شود ممکن است با آبهای چند بار مصرف شسته شوند و همین مسئله باعث بروز بیماری‌های گوارشی مانند اسهال یا حتی وبا(Cholera) شود.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران عنوان کرد: وقتی که توت یا زغال اخته به وسیله آب آلوده شستشو داده شود میکروب های درون آب جذب توت یا زغال اخته می شود و همین مسئله باعث بروز بیماری‌هایی‌ مانند معده  درد  و استفراغ شود.

عزیزی تاکید کرد: استفاده از آب آلوده در شستشوی مواد غذایی می‌تواند باعث بروز بیماری خطرناک وبا شود که حتی در موارد نادری منجر به فوت فرد مصرف کننده می شود.

وی اظهار کرد: توت یا مواد غذایی که در کنار خیابان به وسیله دوره‌گردها عرضه می‌شود ممکن است در دراز مدت به دلیل جذب فلزات سنگین مانند سرب باعث بروز سرطان(Cancer) در افراد شود.

عزیزی یادآور شد: استفاده از رنگ مصنوعی و مواد غیر مجاز در دراز مدت می‌تواند بروز سرطان را تشدید  می کند که در این حالت درمان بیماران بسیار سخت می‌شود.
کد خبر 5d8b6c8aa03f40a085a7a310cddc4502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =