کشاورزی> عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از واردات قاچاق لیمو و سایر مرکبات از کشورهای همجوار، گفت: واردات لیمو به کشور با توجه به کافی بودن تولید داخل درخصوص این محصول ظلم به کشاورزان است.

هدایت الله میرمرادزهی با اشاره به واردات قاچاق لیمو از کشورهای همجوار،گفت: واردات لیموترش به کشور با توجه به کافی بودن تولید داخل در خصوص این محصول ظلم به کشاورزان است.

نماینده مردم سراوان،سوران، سیب و زابل در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص تلاش برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور،افزود: واردات بی رویه و بدون درنظرگرفتن میزان تولید داخل مهمترین عامل به بار ننشستن اقتصاد مقاومتی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه باید نظارت بر مرزها جهت جلوگیری از واردات محصولات و کالاهای قاچاق گرفته شود،تصریح کرد:درحال حاضر بسیاری ازمحصولات و کالاها با ورود قاچاق به کشور عرضه را برای تولیدات ملی تنگ کرده اند.

 کمبودها ملاک واردات کالاها و محصولات باشند


وی با تاکید براینکه هر نوع وارداتی باید با درنظرگرفتن میزان تولید ملی صورت بگیرد،تاکید کرد: واردات لیمو به صورت قاچاق به کشور انگیزه تولید این محصول برای سال آتی را کاهش داده و به ضرر کشاورزان است.

میرمرادزهی با بیان اینکه با ورود محصولات قاچاق به کشور نمی توان درخصوص سلامت آن ها اظهارنظر کرد، افزود: درصورتی که هر نوع وارداتی از مبادی رسمی و با مجوزهای لازم صورت بگیرد می توان نسبت به سلامت آن ها نیز اطمینان حاصل کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،با اشاره به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ممنوعیت واردات هر نوع میوه و مرکبات به کشور،افزود: وزیرجهاد کشاورزی باید پاسخگوی واردات لیمو و سایر میوه های قاچاق به کشور باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در صورت لزوم کمیسیون کشاورزی مجلس خواهان ارایه توضیح از سوی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مرکبات قاچاق به کشور خواهد بود.

منبع:خانه ملت
کد خبر 62a363a9889d46719915bcd5652026a4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =