کشاورزی> مدیر عامل سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه هدف دولت از تنظیم بازار در نظر گرفتن منافع تولید‌‌کننده و مصرف‌کننده است، گفت: صنف بارفروشان راضی به تنظیم بازار دولت نیست، زیرا می‌خواهند با کمترین قیمت ذخیره‌سازی کنند.

حسین صفایی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در مورد اظهارنظر رئیس اتحادیه بارفروشان مبنی بر اینکه نباید دولت امسال به بحث تنظیم بازار میوه شب عید وارد می‌شد، گفت: رئیس اتحادیه بارفروشان مسئولیتی در تنظیم بازار بر عهده ندارد و این اتحادیه جزء اتحادیه‌های تعاون روستایی نیست، بلکه جزء اتحادیه‌های اتاق اصناف است.

وی با تأکید بر اینکه قصد مقابله با این فرد و اتحادیه بارفروشان را نداریم، گفت: صنف بارفروش راضی به کار تنظیم بازار دولت نیست، زیرا آنها می‌خواهند با کمترین قیمت برای ماه‌های پرمصرف ذخیره‌سازی کنند، در حالی که دولت با قیمت مناسب و به نفع تولید‌‌کننده محصول را خریداری می‌کند.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با تأکید بر اینکه بازار شب عید کل مواد غذایی بازار آرامی بود، تصریح کرد: تا امروز 36 هزار تن پرتقال و 14 هزار و 500 تن سیب در مراکز عرضه به فروش رسید.

 وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود سازمان تعاون روستایی اواخر سال 94 اقدام به خرید پرتقال برای ذخیره‌سازی کرد و همین موضوع در آن مقطع باعث افزایش قیمت پرتقال در مقطع کوتاهی شد، گفت: سازمان تعاون روستایی در آبان و آذر سال گذشته در شمال و جنوب کشور پرتقال را از باغداران خریداری کرد و هیچ گونه خریدی در اواخر سال نداشت، چرا که اگر خرید را به اواخر سال موکول می‌کرد باید این خرید را از دلالان انجام می‌داد.

صفایی با بیان اینکه طرح تنظیم بازار دارای دو هدف است، گفت: هدف اول از خرید برای تنظیم بازار حمایت از تولید کننده در زمان برداشت محصول و جلوگیری از افت قیمت برای تولید کننده است و هدف دوم هم حمایت از مصرف‌کننده در شرایطی که قیمت‌ها بالا می‌رود و عرضه در شرایطی که قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی تصریح کرد: البته در زمان عرضه محصولات ذخیره شده برای تنظیم میوه شب عید چون ذخایر بسیار زیاد بود، ذخیره‌کنندگان بخش زیادی از این محصولات را به بازار وارد کردند که همین موضوع باعث شد قیمت‌ها کاهش داشته باشد.

صفایی گفت: در حال حاضر بخشی از ذخایر سیب و پرتقال در سردخانه‌ها مانده است و در صورتی که نیاز باشد، این محصولات را به بازار وارد می‌کنیم.

منبع:فارس
کد خبر 68047b122a544e669cb0e210dec51914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =