عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با انتقاد از اینکه سیاست های وزارت جهادکشاورزی مغایر با اقتصاد مقاومتی است،گفت: باید پیش از آنکه به کشورهای دیگر وابسته تر شویم و واردات افزایش یابد دولت بسته های حمایتی از تولیدکنندگان به خصوص فعالان حوزه کشاورزی را عملیاتی کند.

علی ایرانپور با یادآوری اینکه در شرایط تحریم ها به سر می بریم و از سوی دیگر باید در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری گام برداشت، گفت: بخشی از بندهای اقتصاد مقاومتی باید در حوزه کشاورزی ودامپروری ما شکل گرفته و عملیاتی شود و دولت باید نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش تولیدشیر و فراورده های لبنی وگوشت قرمز یکی از این محورهایی است که به تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی کمک می کند اما متاسفانه برخی سیاست های اعمال شده به وزارت جهادکشاورزی مغایربا اصول اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: یکی از نمونه های این سیاست های متناقض با اقتصاد مقاومتی بی توجهی به وضعیت دامداران است و به هیمن علت دامداران دام های مولد خود را به خاطر هزینه های بالای نگهداری دام و تامین نهاده های دامی  به سمت کشتارگاه ها می برند.

ایرانپور ادامه داد: این در حالی است که این دام ها می توانند شیر و لبنیات و همچنین گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین کنند و روند فعلی بیان کننده این است که حمایت های لازمی که باید از سوی وزارت جهادکشاورزی و سیاست هایی که باید دولت اتخاذ شود تا به امروز اتفاق نیافتاده است.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه باید در این زمینه به دولت و وزارت جهادکشاورزی یک هشدار جدی داد، افزود: دولت باید پیش از اینکه بیشتر به کشورهای دیگر وابسته شویم و واردات گوشت قرمز افزایش یابد، هرچه سریعتر سیاست های حمایتی لازم از تولیدکنندگان بخش کشاورزی به خصوص دامداران را عملیاتی کند.

منبع:خانه ملت
کد خبر 68293f90d078457abd874f0a1d026f15

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =