صنایع غذایی>اقتصاد غذا - با حضور مديران عامل هلدينگ زر و BARENTZ، یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی و صنعتی هلند در صنعت غذا، تفاهم نامه مشارکت و سرمایه گذاری در نخستین پالایشگاه غلات کشور به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی و پژوهشی زر این تفاهم نامه به منظور توسعه روابط اجرایی و صنعتی به ویژه همکاری در زمینه انتقال دانش و تکنولوژی، فرصتهاي سرمايه گذاري در ایران و هلند و همچنین همکاری به منظور توسعه روابط دوجانبه دو کشور بین گروه صنعتی و پژوهشی زر مجری نخستین پالایشگاه غلات در خاورمیانه و شرکت BARENTZ هلند منعقد گردید.

شایان ذکر است که فاز نخست پالایشگاه غلات زر که پیش از این در آذر ماه سال جاری توسط دكتر اسحاق جهانگيري معاون اول ریاست جمهوری و جمعی از وزرا و معاونان افتتاح گردیده بود، با تأکید بر مزیت های تأمین، تولید و توزیع کشور در عرصه های منطقه ای و بین المللی به گونه ای تعریف شده است که می تواند با فرآوری روزانه هزاران تن غلات، خوراک ده ها واحد تولیدی زیردستی در شاخه های متنوع صنعتی را پالایش و فراهم آورد. با راه اندازی کامل این پالایشگاه، تحولی عظیم در صنعت کشور رقم خورده و فصلی نوین در صادرات غیرنفتی از طریق ارائه محصولات فرآوری شده عمیق و خدمات فنی و مهندسی بر پایه دانش فنی برتر بومی شده با تکیه بر پرسنل ایرانی گشوده شود.

همچنین نقش آفرینی به عنوان بندر خشک، استقرار در تقاطع ترانزیتی درون کشوری، دسترسی به شبکه ریلی سراسری از مهمترین ویژگی های این پالایشگاه می باشد که بی شک ضمن ایجاد فرصتهای ارزآوری فراوان، حضور مؤثرتر در بازار های بین المللی و ایجاد اشتغال پایدار فراملی و ملی، قادر است ارتقاء بیش از پیش اعتبار ملی را به ارمغان آورد که همانا مصداق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
کد خبر 68369a205acb4933936eb8a46a8bcdb8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =