کشاورزی> اقتصاد غذا - رابوبانک ،بانک هلندی فعال در زمینه خدمات مالی صنایع غذایی و کشاورزی درعرصه جهانی در آخرین گزارش خود به پیش‌بینی محصولات شرایط بازار محصولات کشاورزی از جمله گندم پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»آنها در این گزارش اعلام کرده‌اند با وجود چشم انداز تاریک تقاضا در سال 2016، کاهش میزان تولید گندم با کیفیت، در جهان می‌تواند باعث رشد قیمت گندم همچنین افزایش صادرات منطقه دریای سیاه از اواخر سال 2015 شود.
رابوبانک پیش‌بینی کرده است قیمت گندم در بازار مبادلات شیکاگو تا پایان سال حوالی سطح فعلی باقی می‌ماند. قیمت گندم در جریان آخرین معاملات انجام شده در بازار مبادلات شیکاگو 5 دلار و 11 سنت به ازای هر بوشل بوده است. آنها در همین حال اعلام کرده‌اند قیمت گندم در بازار مبادلات پاریس تا پایان سال رقمی بین 5 تا 10 یورو افزایش یابد و به سطح 185 یورو در هر تن برسد.

این بانک در گزارش خود کماکان بر پیش‌بینی خود مبنی بر تولید 148 میلیون تن گندم در اتحادیه اروپا پافشاری کرده است اما در مورد میزان برداشت گندم در آمریکا شمالی به واسطه کاهش بارندگی کمی عقب‌نشینی کرده است. رابو بانک اعلام کرده است اگر چه بارندگی‌های اخیر از خراب شدن بیشتر گندم کشت شده جلوگیری می‌کند اما به نظر می‌رسد برای بازسازی آنچه که از دست رفته، کمی دیر شده است.

همچنین در این گزارش بانک هلندی با وجود بسیاری از بدبینی‌ها معتقد است صادرات گندم در سال پیش‌رو رونق خواهد داشت. آنها اعلام کرده‌اند با وجود چشم انداز تاریک تقاضا در سال 2016، کاهش میزان تولید گندم با کیفیت، در جهان می‌تواند باعث رشد قیمت همچنین افزایش صادرات گندم منطقه دریای سیاه از اواخر سال 2015 شود.

آنها در پاسخ به تاثیر کاهش کیفیت گندم زمستانه قرمز آمریکا بر قیمت بازار گفته‌اند این مشکل با عرضه‌ی این نوع از گندم در بازار داخلی آمریکا حل خواهد شد در این گزارش آمده است کشاورزان آمریکایی برای دست‌یافتن به قیمت‌های پایدار باید گندم بی کیفیت خود در بازارهای داخلی به جای بازارهای آتی عرضه کنند.
کد خبر 689a14e229eb4740936b0f11c454f8c5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =