صنایع غذایی> دبیر انجمن آب های معدنی و آشامیدنی گفت: تبلیغات شرکت های تصفیه آب غیر واقعی است و کلیپی هم که چندی پیش در فضای مجازی منتشر شد دروغی بیش نبود.


پیمان فروهر درباره انتشار کلیپی تحت عنوان آلودگی آب شهر تهران در فضای مجازی که باعث نگرانی درصد زیادی از مردم شد، گفت :چندوقت پیش فیلمی منتشر شد که فردی با کار گذاشتن دو الکترود تقلبی داخل شیر آب شهر تهران و به دنبال آن تغییر رنگ آب که حاصل اکسیداسیون احیاء بود، ادعا کرد که آب شهر تهران آلوده است که اصلاً این طور نیست و این یک دروغ محض است .

دبیر انجمن آب های معدنی و آشامیدنی اظهار کرد : متأسفانه این افراد از این روش استفاده کردند که بتوانند فیلترهای تصفیه آب خود را به مردم تحمیل کنند و اگرچه تا بخشی هم موفق بودند.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغات شرکتهای فیلتر خانگی تصفیه آب غیر واقعی و  درواقع دروغ محض است به روش های تصفیه آب شهری از گذشته تا کنون اشاره کرد و افزود : ۳ روش برای فیلتر خانگی آب وجود دارد، در روش اول و نسل قدیم آن، فیلترکربن اکتیو و فیلترشنی بود که ۳ مرتبه آب را از نظر بو و رنگ بهبود می داد و مواد جامد معلّق در جریان آب مانند شن و ماسه ریز را تصفیه می کرد .

فروهر در ادامه خاطرنشان کرد: در روش اول که تا همین چند سال پیش در ایران و برخی نقاط دنیا استفاده می شد بار میکروبی و فلزات سنگین حذف نمی شد و این دستگاهها برای مردم کارایی چندانی غیر از بهبود دادن رنگ و بوی آب نداشتند .

دبیر انجمن آب های معدنی و آشامیدنی درباره نسل دوم این گونه فیلترها، افزود: در روش دوم بحث سیستمی به نام اُسمز مطرح شد که وظیفه شیرین کردن آب را به عهده داشت.

وی درمورد اشکالات وارد بر سیستم اُسمز خاطرنشان کرد: اشکال اساسی اُسمز خروجی آب مقطر بود که غیرقابل آشامیدن است که در نهایت با گرفتن انشعاب از آب خام شهری و مخلوط کردن درصدی از آن با آب شیرین دوباره آب به حالت اول بازگشته و باکتری و فلزات سنگین و عناصر ناخواسته داخل آب می شد .

وی گفت: در شیوه سوم خروجی اُسمز که آب مقطر است را از یک بستر سنگ دولومیتی که در آن سرعت عبور آب زیاد نیست و فرصت تبادل وجود ندارد عبور می دهند و ادعا می کنند که بعد از آن کلسیم و منیزیم به آب اضافه شده است.

فروهر در ادامه افزود: اگر هم این مواد به آب اضافه شود اولاً مقدارآن بسیار کم است و دوم اینکه سایر پارامترهای مورد نیاز بدن انسان که از طریق آب منتقل می شود مثل کلسیم، پتاسیم، سدیم و حتی درمقادیر کم روی و فلوراید تأمین نمی شود و متأسفانه مردم از این مسائل بی خبر هستند .


منبع:مدیکال پرس
کد خبر 69421c4cedb345908259ce0f445e5e3d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =