مواد غذایی> مدیرکل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت:در سال جاری پیش بینی می کنیم که صادرات محصولات کشاورزی به روسیه در صورت حل شدن مسائل گمرکی و نقل و انتقال پول تا دوبرابر افزایش یابد.

شاهرخ شجری مدیر کل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی به روسیه اظهار داشت: مجموع آمار صادرات سال گذشته به روسیه 162 هزار و 855 تن به ارزش بیش از 112 میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به صادرات انواع میوه و صیفی جات به روسیه گفت: محصولاتی ازجمله خیار، کلم قرمز، کلم سفید، پسته تازه، انگور خشک شده، خرما،پیاز، موسیر، چای، گوجه فرنگی و سایر سبزی و میوه جات به بازار روسیه صادر شده است.

شجری ادامه داد: با توجه به آنکه 90 درصد محصولات داخلی روسیه از محل واردات تامین می شود، می توان گفت که ظرفیت صادرات روسیه بیش از این است که همواره لازم است زیر ساخت های لازم همچون مسائل حمل و نقل و گمرکی جهت تسهیل صادرات بهبود یابد.

مدیر کل توسعه صادرات وزارت جهاد با اشاره به پیش بینی صادرات بیان کرد: در سال جاری پیش بینی می کنیم که صادرات محصولات کشاورزی به روسیه در صورت حل شدن مسائل گمرکی، نقل و انتقال پول و خطوط دریایی و هوایی تا دوبرابر افزایش یابد و در صورتی که این مسائل حل نشود چه بسا هیچ توفیقی نداشته باشیم.
کد خبر 6baad67f2e3b4f27802fbf63edb3255e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =