۰ نفر
۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
گونه‌های بومی مختلف و متنوعی برای جایگزینی تولید تیلاپیا وجود دارد؛ بنابر این می‌توان با بررسی و مطالعه در تولید گونه‌هایی که به محیط زیست صدمه‌ای وارد نکند در تولید و پرورش ماهی سرمایه گذاری کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو؛ ماهی و آبزیان گفت: سرمایه گذاری برروی تولید گونه‌های ماهی که در دنیا بازار خوبی دارند با بروزرسانی فناوری و تکنولوژی موجب رشد تولیدات خواهد شد که این امر هم به نفع تولیدکننده و هم صادرکننده است.

ارسلان قاسمی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با معایب پرورش ماهی تیلاپیا اظهار کرد: ماهی قزل آلا و خاویار ایران در دنیا پرطرفدار و بی‌رقیب است و تمرکز برروی پرورش این گونه‌ها رشد صادرات را در پی خواهد داشت.

وی افزود: می‌توان به جای اصرار به پرورش ماهی تیلاپیا  برروی پرورش ماهی قزل آلا و یا ماهی خاویاری تمرکز کرد؛ زیرا این گونه از ماهیان توانایی تصاحب بازارهای جهانی را دارند.

قاسمی با اشاره به اینکه ماهی تیلاپیا به اکوسیستم ضربه می‌زند افزود: اتحادیه سراسری تولیدات ماهی مخالف با پرورش تیلاپیا است این گونه ماهی گونه‌ای گوشتخواری است ممکن است به اکوسیستم ضربه وارد کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو؛ ماهی و آبزیان اظهار کرد: گونه‌های بومی مختلف و متنوعی برای جایگزینی تولید تیلاپیا وجود دارد؛ بنابر این می‌توان با بررسی و مطالعه در تولید گونه‌هایی که به محیط زیست صدمه‌ای وارد نکند در تولید و پرورش ماهی سرمایه گذاری کرد.
کد خبر 6be32004e4cf4c48a09009db42892920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضایی ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    یا این حرفه ها از زبان این آقا نبوده یا به مدرک این آقا باید شک کرد ، ماهی قزل آلا جزء ماهیان گوشتخوار محسوب میشه نه تیلاپیا در ضمن ماهی قزل آلا بومی آلاسکا هست