کشاورزی> در حالی که قیمت گوجه‌فرنگی به‌علت عرضه محصولات گلخانه‌ای شیراز از پنج‌هزار تومان فراتر رفته است، به‌زودی با ورود محصولات چابهار، بوشهر و بندرعباس، قیمت این محصول در سراشیبی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل اتحادیه میوه و سبزی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر قیمت گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای بین چهارهزار و 500 تا پنج‌هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار گزارش شده است و با توجه به منطقه‌ای بودن تولید این محصول، گوجه‌فرنگی‌های شیرازی به قیمت سه‌هزار تومان و انباری‌ها بین یک‌هزار و 500 تا دوهزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

حسین مهاجران افزود: گوجه‌فرنگی‌های شیراز در حال حاضر پاسخگوی نیاز بازار نیست و قیمت این محصول در روند صعودی قرار گرفته و تا 20 روز آینده با ورود گوجه‌فرنگی‌های چابهار، بوشهر و بندرعباس، قیمت گوجه‌فرنگی در سراشیبی قرار می‌گیرد.

ثبات بازار میوه در آستانه اربعین

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه تعطیلات اربعین در پیش است، اما تغییری در بازار میوه و تره‌بار تهران حاصل نشده و بازار از ثبات قابل توجهی برخوردار است.

مهاجران ادامه داد: به‌جز میوه گلابی که در فصل برداشت نیز به‌علت کمبود تولید سال جاری از افزایش برخوردار بود، گرانی مشاهده شد، در سایر میوه‌های پاییزه، قیمت‌ها به روال گذشته است.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر، گلابی تخم‌نطنزی مشهد در بازار به قیمت 18 تا 22 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین خرمالو بین دوهزار تا سه‌هزار و 500 تومان و پرتقال‌های کوهستانی جنوب کشور به قیمت چهارهزار و 500 تا پنج‌هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه میوه و سبزی یادآور شد: پرتقال‌های دشتی بین دوهزار و 500 تا سه‌هزار تومان و پرتقال‌های شمال ایران نیز که به آرامی به اوج برداشت آنها نزدیک می‌شویم، از یک‌هزار و 500 تومان قیمت عرضه دارند.

مهاجران همچنین قیمت میانگین سبزی را نیز یک‌هزار و 200 تومان توصیف کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا محموله‌های از میوه و تره‌بار به مقصد نجف و کربلا طی روزهای اخیر بارگیری شده‌اند، تأکید کرد: محموله‌های صادرشده به عراق در ماه‌های گذشته بوده و بر اساس تدابیر امنیتی این کشور هرگونه صادرات کالا به‌ویژه مواد غذایی طی دو هفته نزدیک به اربعین متوقف شده است.

منبع:ایانا
کد خبر 6c82330f34c7447985c6ac05625e5054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =