سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از نامه اعتراضی این کمیسیون به رئیس‌جمهور برای لغو مصوبه واردات برنج خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی‌محمد شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، از نامه اعتراضی این کمیسیون به رئیس‌جمهور برای جلوگیری از واردات برنج در فصل برداشت این محصول خبر داد.

وی با بیان اینکه حدود 2 هزار و 300 تن هر ساله در کشور برنج برداشت می‌شود، ادامه داد: این میزان برداشت حدود 9 ماه نیاز داخلی را تامین می‌کند و حدود 600 هزار تن کسری وجود دارد که می‌توان این مقدار را پس از فصل برداشت وارد کرد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس با بیان اینکه اقدام اخیر ستاد تنظیم بازار برای آزادسازی واردات برنج کشاورزان را از کشت برنج ناامید می‌کند، افزود: با واردات برنج‌های نامرغوب اولاً صنعت کشاورزی کشور را نابود کرده‌ایم و از سوی دیگر وابستگی به خارج ایجاد کرده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه از مراجع ذیربط پیگیر لغو مصوبه واردات برنج هستیم، اظهار داشت: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز در همین راستا قول‌هایی به اعضای کمیسیون داده است.
کد خبر 6f84b86289f04d7dbb98d199acc3e92e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید محمد علوی ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    2 0
    در اینکه واردات به نفع مملکت نیست هیچ حرفی نیست ولی آیا نمایندگان محترم مردم قدرت خرید مردم و رقابت با بازار بیرون را هم مد نظر دارند ؟ واقعاً همه مردم عزیر کشور توان خرید برنج 12000 تومانی را دارند در حالیکه برنج خارجی با تعرفه 26 درصدی کیلویی 5000 تومان دست مردم میرسد . من به نمایندگان محترم قول میدهم اگه همه مردم توان خرید برنج ایرانی را داشتند کسی برنج خارجی مصرف نمیکرد . البته راهکار ممنوعیت بطور کل اشتباه است و برای حفظ انگیزه کشاورزان عزیز دولت باید یارانه پرداخت کند نه اینکه مردم با هر قیمتی ناچار به خرید برنج ایرانی شوند .