مواد غذایی> رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت:بانک های روسیه اذیت می کنند و نمی توان حمل و نقل پول را به راحتی انجام داد در حالی که این مشکل هیچ ربطی به تحریم ها ندارد.

اسدالله  عسگراولادی گفت: پس از اتفاقی که بین روسیه و ترکیه افتاد موجب تحریم روسیه بر علیه ترکیه و خالی ماندن بازار محصولات کشاورزی روسیه شد البته خبرهایی که به تازگی درباره مذاکرات اقای روحانی با پوتین در موضوع توسعه و تسهیل صادرات مواد غذایی ایران به روسیه منتشر شده امیدوار کننده است.

کارشناسان معتقدند این شرایط فرصتی را برای تجاران ایرانی در بازار روسیه فراهم کرده است. اما  عسگراولادی٫ رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه در این رابطه می گوید:« ما متاسفانه ۳ الی ۴  مشکل با روسیه داریم.تا زمانی که این مشکلات با روسیه حل نشود ایران نمی تواند تجارت موفقیت آمیزی با  روسیه داشته باشد. اولین مشکل قیمت گذاری کالای ایرانی در روسیه است. قیمت کالا های ایرانی در این کشور بسیار بالا است. عوارضی گمرکی که ایران پرداخت می کند ۱۵ درصد است در حالی که کشور هایی مانند آذربایجان٫عمان٫ ازبکستان و کشور های دیگر با تعرفه صفر محصولات خود را به روسیه می آورند.»

وی ادامه داد:«دومین مشکل ایران با کشور روسیه حمل و نقل است و ایران اصلا ایستگاه هوایی برای حمل و نقل ندارد.متاسفانه در حمل و نقل دچار مشکلات زیادی هستیم و اگر این مشکلات حل نشود نمی توانیم تجارت درستی را با روسیه داشته باشیم.»

عسگراولادی درباره نقل و انتقال پول توسط تجارت گفت:« مشکل دیگری که با روسیه داریم در نقل و انتقال پول است. ما هنوز با بانک هایمان دچار مشکل هستیم که البته این موضوع هیچ ربطی به تحریم ها ندارد. زیرا بانک های روسیه از اول در جریان تحریم ها شرکت نکردند.بانک ها اذیت می کنند و متاسفانه این موضوع انتقال پول را بسیار سخت کرده است.»

منبع:خبرآنلاین
کد خبر 70ec21b4127b42028c0527b66cab46d7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =