صنایع غذایی> دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی بیان داشت: متأسفانه این مدت در رسانه‌ها در رابطه با بحث آب معدنی "دماوند" صحبت‌های زیادی مطرح شد، اما این موضوع تنها یک سوءتفاهم بود که همین سوءتفاهم هم مشکل ایجاد کرد.

پیمان فروهر گفت: رئیس سازمان غذا و دارو به مدیرعامل آب معدنی دماوند تذکر داده بودند که نه تولید و نه فروش نداشته باشند، تا بتوانند دوباره نمونه گیری مجدد کنند و اگر موردی نبود دوباره کارخانه را راه بیندازند.

وی ادامه داد: مدیرعامل فرانسوی این شرکت متوجه نشده و هر چند که تولید را متوقف کردند اما آن چه را که در انباری موجود بود فروختند. این فروش به گوش سازمان غذا و دارو رسید و بعد نیز همجمه وسیع رسانه‌ای علیه این شرکت صورت گرفت.

وی افزود: من نامه‌ای را برای دیناروند نوشته‌ام، زیرا اساسا آن مؤلفه‌ای که بر روی آن دست گذاشتند و گفتند که باید به دلیل این بار میکروبی تولید متوقف شود، اصلا مؤلفه ای نیست که در هیچ استانداردی به عنوان شاخص میکروبی مخاطره آمیز محسوب شود.

فروهر تصریح کرد: در حقیقت این تصمیم جفای بزرگی به صنعت آب معدنی کشور بود و باعث شد تا یکی از بزرگترین کارخانه‌های آب معدنی این کشور با سابقه ای بیش از 40 سال تا مرز ورشکستگی پیش برود.

وی گفت: ما ندیدیم در رابطه با موضوع پالم این گونه برخوردی شود، هنوز هم مردم آبلیموی تقلبی می‌خورند و کسی به آن‌ها کاری ندارد. در این چنین مواقعی اسمی بیرون نیامد و نام شرکت را بیان نکردند اما این چنین کارخانه‌ای با چنین سابقه ای را بدنام کردند.

فروهر اضافه کرد: چند روز پیش دوباره آمدند و نمونه از کارخانه آب معدنی دماوند برداشتند و تا امروز باید نتیجه آن مشخص شود، و بعد از مشخص شدن نتیجه هم به احتمال زیاد به دلیل موردی نداشتن محصولات این کارخانه؛ دوباره بازگشایی شود اما ضربه ای که به این کارخانه و صنعت خورد جبران ناپذیر خواهد بود.

وی در رابطه با دیگر کارخانه‌ها بیان داشت: 11 کارخانه دیگر نیز سمپلینگ شدند و در جریان هستم که چند تای آن‌ها ظرف چند روز گذشته مجددا کار را شروع کردند.

منبع:نسیم
کد خبر 76b5e6b0ee354978b9e26d4bcce799f9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =