صنایع  غذایی> دبیر انجمن آب معدنی در برنامه تلویزیونی روزآمد درباره آلوده بودن آب معدنی های کشور و وجود برند های معروف در میان این آب ها توضیح داد.

پس از آنکه در روز جمعه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بیش از 20 درصد آب های معدنی مورد بررسی شده وزارت بهداشت استانداردهای لازم را ندارند گمانه های متفاوتی درباره نام شرکت های تولید کننده آب معدنی مطرح شد.

پیمان فروهر، دبیر انجمن آب معدنی در برنامه تلویزیونی روزآمد که هر روز از شبکه پنج سیما پخش می شود درباره گمانه زنی های مطرح شده اینگونه توضیح داد:«وزارت بهداشت پس از دستور وزیر محترم مسئول شد تا توسط سازمان غذا و دارو که کیفیت آب های دسته بندی را ارزیابی کند و گزارشی تقدیم کند. به طور دقیق من هم در جریان این رویدادها هستم. در روز گذشته در سازمان غذا و دارو خدمت آقای دکتر دیناروند بودم و گزارش را بررسی کردیم. در میان ۱۵۰ برند مورد ارزیابی قرار گرفته ۳۰۰ نمونه تهیه شد که  حدود ۲۲ واحد دارای عدم انطباق محسوب شدند و از این ۲۲ واحد برای ۱۲ واحد دستور توقف صادر شده است.»

وی درباره وجود برند های معروف در این ۱۲ واحد تولیدی آب معدنی گفت:«برند های ملی و معروف ما نبوده اند.  این آمار شائبه بوده و من تضمین می کنم مردم نگرانی نداشته باشند و برند های ملی ما به طور کامل سلامت هستند. آماری که ذکر شده نشان می دهد الباقی آب معدنی ها مخاطره ای برای سلامت مردم ندارند اما آن ۱۲ تا باید مشکل شان را رفع کنند و متوقف شوند.»

وی در ادامه توضیحات خود و وقتی با فشار از سوی مجری برنامه مواجه شد که آیا شما به صراحت می گویید که برند شناخته شده در میان این 12 واحد نیست، گفت:«البته ممکن است در میان این ها یک برند معروف هم باشد اما مخاطره ای برای سلامت مصرف کننده ندارد. انجمن آب معدنی طبقه بندی مخاطرات و عدم انطباق ها را دارد. عدم انطباقی در یک محصول دیده می شود که سلامت مصرف کننده را دچار بحران نمی کند؛ یعنی شاید در طولانی مدت آن را استفاده کنید خطر داشته باشد ولی در کوتاه مدت به هیچ عنوان اینطور نیست.  در شرایط دیگر شاید آن برند دچار عدم انطباق باشد، ولی سلامت مصرف کننده دچار بحران نشود اما مطابق با استاندارد های تعیین شده نیست. بنابراین در اولویت بندی آن محصولی که مخاطره برای سلامت دارد متوقف می کنند. محصول دیگری را که خطر ندارد می توانید در طول تولید نواقص آن را رفع کنید.»

منبع:نسیم
کد خبر d8f7e9374abb43e8acf4d136d7791484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =