صنایع غذایی> اقتصاد غذا – بررسی وضعیت مالی شش شرکت لبنی حاضر در بورس طی شش ماهه نخست سال 94  نشان می دهد میانگین نسبت سود خالص به فروش خالص تنها 1.7 درصد است.

محمد فربد نایب رییس انجمن صنایع لبنی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس» ضمن بیان مطلب فوق افزود: نگاهی به اطلاعات موجود نشان می دهد  مقدار(وزن) فروش  نسبت به شش ماهه مشابه سال قبل شرکتهای لبنی در بورس 1.37 درصد افزایش یافته است در حالی که مبلغ فروش 6.2 درصد افزایش داشته است و این به معنی تغییر ناچیز قیمتها در یکسال گذشته است.

وی گفت: تحمل صنایع لبنی در خصوص عدم افزایش قیمت محصولات متناسب با تورم به دلیل کاهش قدرت خرید مردم مانع از افت فروش صنایع لبنی شده است.

فربد خاطرنشان کرد: بطور متوسط  2.27 برابر سود حاصله شرکتهای لبنی بورسی به عنوان هزینه مالی به بانکها پرداخت شده که حاکی از مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش شرکتها است.

وی همچنین گفت: شرکتهای لبنی حاضر در بورس روزانه حدود 1500 تن شیر خام را فرآوری نموده که معادل 10 درصد شیر خام ورودی به صنعت لبنیات است.

 لازم به ذکر است در جدول زیر گزارش عملکرد مربوط به تنها شرکت دامداری حاضر در بورس با سود خالص 23.65 درصد نیز ارایه شده است.

گفتنی است متوسط قیمت فروش هر کیلو شیرخام شرکت مگسال در این گزارش 12746 ریال بوده است.

کد خبر 79e79e55cdeb4b2a95f8d3d171017bbe

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =