بر اساس آمار گمرک، دولت یازدهم در ۴ سال عمر خود حجم عظیمی بیسکویت و ویفر وارد کشور کرده است.

چند روز پیش یک عضو اتاق بازرگانی در جلسه پارلمان بخش خصوصی از واردات انبوه بیسکویت به کشور به شدت انتقاد کرد؛ اما مراجعه به آمارها نشان می‌دهد این انتقاد بسیار بجا بوده است و روند فعلی واردات بیسکویت در آینده تولیدکنندگان داخلی را که در این حوزه بسیار موفق هستند، همانند دیگر صنایع، با مشکل مواجه خواهد کرد.

بر اساس آمار گمرک، دولت یازدهم در ۴ سال عمر خود  حجم عظیمی  بیسکویت و ویفر وارد کشور کرده است؛ آن هم در حالی که این کالا در داخل کشور تولید می‌شود و نیازی به واردات نداریم؛‌ اما موج واردات بی‌رویه موجب کاهش تولید کارخانجات داخلی و تعدیل نیرو شده است.

 



آمار گمرک از عملکرد تجارت خارجی دولت ۱۱ در ۴ سال اخیر نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲۳۸۸۶۶۸ کیلوگرم انواع بیسکویت و ویفر به ارزش ریالی  ۱۴۴.۸۸۸.۹۱۷.۸۳۹ ریال  و ارزش دلاری ۴.۷۴۰.۲۲۸ دلار وارد کشور شده است.

 



گمرک اعلام کرده است وزن واردات بیسکویت و ویفر در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۲ بیش از ۲۶ برابر شده است. از لحاظ ارزش ریالی، حجم واردات بیسکویت و ویفر به کشور در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۲ بیش از ۶۰ برابر رشد نشان می‌دهد. از لحاظ ارزش دلاری نیز واردات این کالای مصرفی ۴۷ برابر شده است.

 



دولت یازدهم از چه کشورهایی بیسکویت وارد می‌کند؟

گزارش گمرک، مبدأ بیسکویت‌های وارداتی ایران در سال ۱۳۹۵ را کشورهای اسپانیا، امارات، انگلستان،  ایتالیا، آلمان، پرتغال، ترکیه، سوئیس، عراق، فرانسه، مالزی، هلند و ویتنام اعلام کرده است.

منبع: مشرق نیوز
کد خبر 7b7e432c0635412cba7331fa81d61062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =