فود پرس - چهل و ششمین شماره ماهنامه «اقتصاد سبز» به صاحب امتیازی و سردبیری مهندس محمدرضا جمشیدی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اقتصاد غذا در سرمقاله این شماره که با عنوان «مصادیق همدلی و همزبانی در کشاورزی» به رشته تحریر درآمده سردبیر به بررسی مفهوم «همدلی و همزبانی» پرداخته و در بخشی از آن آمده است: «... شاید مهمترین مصادیق «همدلی و همزبانی» در بخش کشاورزی را بتوان در تنظیم روابط جهادکشاورزی با تولیدکنندگان و سیاست‌های تنظیمی واردات محصولات کشاورزی و موادغذایی در راستای منافع تولیدکننده و مصرف کننده، جستجو کرد....»
دادگاه در رسانه ملی بدون حضور متهم؟!، هیچ محصول صنایع غذایی آسیب‌رسان به سلامت نیست، نگاهی به ماجرای 2 میلیارد دلاری به تعبیر چند نماینده مجلس، رانت در جهاد کشاورزی با عنوان «از این جیب به اون جیب»، کارکردهای شعار «همدلی و همزبانی دولت و ملت در بخش کشاورزی از جمله دیگرمطالب تحلیلی این شماره «اقتصاد سبز» است.
گزارش ماه این شماره هم به کالبدشکافی برنج در گذر زمان پرداخته و با عنوان «ایرانی‌ها از کی پلوخور شده‌اند» با نثر توانای یحیی امیری به پرسش‌های بسیاری پیرامون این محصول از تشخیص برنج خوب و ارقام مشهور گرفته تا، جایگاه محصول برنج در اقتصاد دنیا، تاریخچه داد و ستد برنج، 70 نوع غذا یا برنج، برنج شاه‌بیت صنعت غذا و... پاسخ داده است.
گفت‌وگو با حمشت‌اله نظری، عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی و سخنگوی خرید تضمینی گندم با عنوان «برنامه‌ریزی گسترده بانک کشاورزی برای خرید تضمینی گندم و گفت‌وگوی خواندنی دیگر با دکتر کوهی، عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با عنوان» راه‌های شناسایی فلزات سنگین در محصولات کشاورزی دو مصاحبه خواندنی این نشریه است.
بدهی 36 هزار میلیاردی صندوق بیمه به بانک کشاورزی، خاطره بازی محمدرضا اسکندری با رسانه‌ها، گزارشی از همایش ملی اعطای نشان ایمنی و سلامت، کشاورزی پست مدرن جوهر قند مهمان ناخوانده نانوایی‌ها، دوئل «سحرخیز» و «گلستان»، انتقام «یک و یک» از «مهرام» و درخشش «نان‌آوران» در هشتمین مرحله شماره آرای نظرسنجی از مصرف کنندگان، به همراه صفحات ویژه توانمندی کشاورزی استان البرز از جمله اهم مطالب این شماره «اقتصاد سبز» است.

علاقه‌مندان جهت مطالعه منظم این نشریه وزین می‌توانند با شماره تلفن 66557704 تماس حاصل نمایند.

کد خبر 7febb522d2c64b29a5fb81ead732b4a7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =