۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
صنایع غذایی > اقتصاد غذا - چهل و نهمین شماره ماهنامه  اقتصاد سبز ویژه مردادماه با طرح 7 پرسش سرنوشت‌ساز از سکاندار کشاورزی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصد غذا «فود پرس»، جدیدترین شماره ماهنامه «اقتصاد سبز» با 9 مقاله تحلیلی و علمی، 5 گزارش، 6 گفت‌وگوی اختصاصی و 32 مطلب ترجمه شده به سردبیری مهندس محمدرضا جمشیدی منتشر شد.

«کشاورزی و انرژی هسته‌ای» و «انقلاب خاموش شهیدزاده» عنوان دو مقاله تحلیلی این شماره «اقتصاد سبز» است که به‌ترتیب به نقش انرژی هسته‌ای در کشاورزی و چگونگی طلوع دوباره بانک کشاورزی با مصوبه‌های تاریخی مرتضی شهیدزاده پرداخته است.

اما «7 پرسش سرنوشت‌ساز از سکاندار بخش کشاورزی» عنوان مطلب تحلیلی دیگر این نشریه است که در آن به فراز و فرودهای کارنامه مهندس محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی پرداخته شده و اینطور نتیجه‌گیری شده که «..... به‌راستی آیا تصویری که از حجتی در آغاز دولت یازدهم در نزد افکار عمومی بخش کشاورزی وجود داشت در پایان کار این دولت هم پابرجا خواهد بود. به‌طور حتم عملکردهای ماه‌های آینده محمود حجتی پاسخگوی بسیاری از شبهات خواهد بود، اگرچه تیم کارکشته و شخص حجتی توان هر شق‌القمری را خواهند داشت. منتظر می‌مانیم.»

«رویش فرصت‌های تجاری تازه با تابش پرتوهای هسته‌ای» عنوان گزارش دیگر این نشریه است که به‌همراه دو گفت‌وگو با شاهرخ ظهیری با تیتر «سه مانع بلند صنایع غذایی» و کاوه زرگران با عنوان «اتاق تشکل‌ها» در عمل مجموعه متنوعی را گردهم آورده است.

«زندگی در مسیر رودخانه‌ها جاریست، نمیرانیمش» عنوان گزارش اصلی این شماره نشریه است که با تأکید بر این‌که آب قیمتی‌ترین کالای موردنیاز، از اول زندگی بشر مفت بود، اما مهم بود، با قلم توانای یحیی امیری به بررسی نقش آب در زندگی بشر پرداخته که در کنار گزارش «یک چاشنی ادبی درباره آب» به قلم فواد فاروقی پرونده جالبی را رقم زده است.

«حلال» راهی به‌سوی بازار مشترک اسلامی، بازیگر بازار برنج دنیا کدام کشور است؟ بی‌ثباتی بازار لبنیات به‌دنبال بی‌ثباتی اقتصاد، تقدیر رسانه‌ها از مردی با باور رسانه‌ای، پیوند تعاونی‌های تولید با مصرف، حلقه مفقوده بازرگانی کشاورزی، فضول‌باشی، اخبار برندها، کشاورزی پست مدرن، دنیای نمایشگاه‌ها و ... از جمله اهم مطالب این نشریه وزین است.

علاقمندان جهت مطالعه منظم «اقتصاد سبز» می‌توانند با شماره تلفن 66560681 تماس حاصل نمایند.
کد خبر 2923696781d044f3b6d52efba50bfe64

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =