کشاورزی> مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: 130 هزار محموله گندم به ارزش 10 هزار میلیارد ریال به صورت تضمینی از کشاورزان 9 استان کشور خریداری شد.

علی قنبری - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - اظهار کرد: از 15 فروردین که برداشت گندم در کشور آغاز شده، تاکنون مقدار 900 هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید تضمینی دولت شده است.

وی افزود: در حال حاضر 210 مرکز خرید متعلق به این شرکت، مباشرین و بخش خصوصی در استان های خوزستان، ایلام، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می دهند.

طبق اعلام شرکت بازرگانی دولتی، مدیر عامل این شرکت چالش پیش روی خرید تضمینی گندم را تامین نقدینگی اعلام کرد و افزود: تمام سعی و تلاش ما این است که وجوه کشاورزان بابت فروش گندم هایشان به روز پرداخت شود که برای اینکار لازم است تا اعتبارات مورد نیاز به موقع تامین و تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: چنانچه اعتبارات خرید به موقع اختصاص داده نشود و در پرداخت وجوه گندم ها خللی ایجاد گردد، علاوه بر اینکه راه برای حضور دلالان و سودجویان در فرآیند خرید باز خواهد شد، میزان گندم تحویلی به مراکز خرید دولتی نیز کاهش می یابد و اشتیاق و تمایل کشاورزان نیز برای فصل آتی کاشت و در نتیجه پروژه رسیدن به خود اتکایی در تولید و تامین گندم کشور از طریق داخل با مشکل مواجه می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: تاکنون با تعامل و همکاری مثبت بانک کشاورزی، پرداخت ها به روز انجام شده است لیکن با توجه به محدودیت منابع و اتمام تن‌خواه هزار میلیارد تومانی تخصیصی این بانک، تداوم و استمرار پرداخت به روز بهای گندم منوط به تخصیص سریع اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که انتظار می رود؛ سازمان مدیریت جدول اعتبارات خرید را تنظیم و ابلاغ و اعتبارات مورد نیاز را در اسرع وقت تخصیص دهد.

منبع:ایسنا
کد خبر 86492322bbe14447a1b9cd0d2308fa7b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =