صنایع غذایی> دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر از باقی‌ماندن مطالبات 270 میلیارد تومانی این صنعت از سال گذشته تاکنون انتقاد کرد و گفت: سال گذشته دولت 200 تومان از بهای 2300 تومانی هر کیلوگرم شکر را از محل مابه‌التفاوت واردات متعهد به پرداخت شد که هنوز این مطالبه باقی مانده و بازار هم کشش برای تقاضای محصول بیشتر را ندارد.

بهمن دانایی اظهار کرد: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم شکر به حدود 2300 تومان افزایش یافت که قرار شد صنایع قند و شکر محصول خود را کیلویی 2100 تومان در بازار عرضه کنند و دولت به ازای هر کیلوگرم 200 تومان از محل مابه التفاوت اخذ شده از واردکنندگان شکر، به صنایع پرداخت کند اما تاکنون این مطالبات باقی مانده و به حدود 270 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به تصویب قیمت 2530 تومانی برای هر کیلوگرم شکر در ستاد تنظیم بازار، افزود: قیمت اجرایی که کارخانه‌ها می‌توانند محصول‌شان را بفروشند کیلویی 2330 تومان است و دولت متعهد شده ما بقی آن را از محل مابه‌التفاوت واردات شکر، به کارخانه‌های تولیدکننده این محصول پرداخت کند. اما مشخص نیست این مطالبات در شرایطی که بازار کشش مناسبی ندارد و صاحبان کارخانه‌های قند و شکر نیز نقدینگی در اختیار ندارند، چه زمانی پرداخت خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر با بیان اینکه اگر مطالبات صنعت قند و شکر پرداخت نشود برای پرداخت حق و حقوق کشاورزان نیز با مشکل مواجه خواهیم شد، اعلام کرد: گرچه قیمت مصوب شکر مورد رضایت نسبی تولیدکنندگان است اما از سویی این قیمت کمتر از بهای پیشنهادی کارخانه‌های قند و شکر است و از سوی دیگر مانند سال گذشته بخشی از آن تعهدی است که مشخص نیست چه زمانی محقق می‌شود.

دانایی با بیان اینکه با درخواست انجمن صنفی صنعت قند و شکر وضعیت مطالبات باقی‌مانده این صنعت در سازمان مدیریت در حال بررسی است، گفت: با توجه به وضعیت بازار و نبود کشش مناسب برای تقاضای محصول، از دولتمردان می‌خواهیم در اسرع وقت مطالبات کارخانه‌های تولیدکننده را پرداخت کنند تا آن‌ها بتوانند به ادامه تولید امیدوار شوند.

منبع:ایسنا
کد خبر 86b03bc517844396b8cb876db9206770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =