مواد غذایی> ابراهیم خلیل کامرانی ،مدیر عامل شرکت بهفام ،در گفت وگو با اقتصاد سبز،با اشاره به اینکه امروزه بهترین و مقرون به صرفه ترین نحوه استفاده از سیب زمینی،فرآوری وتولید صنعتی آن است ،گفت:در کارخانه هرگونه محصولی وارد نمی شود وسیب زمینی پس از انجام آزمایش های مختلف وتعیین میزان نشاسته ومرغوبیت آن برای فرآوری به کارخانه منتقل می شود.

وی با اشاره به اینکه سیب زمینی ها در این روش از نظر ارزش غذایی قابل مقایسه با سیب زمینی های موجود در بازار نیستند،

اظهار داشت:سیب زمینی ها پس از ورود به کارخانه،توسط دستگاه شستشو داده وعملیات پوست کنی با بخار انجام می شود تا عاری از هرگونه سموم شود.

مدیر عامل بهفام افزود: سپس سیب زمینی پخته شده و در دمای 180 درجه سانتی گراد سرخ  می شود و درنهایت در دمای منفی 40 درجه سانتی گراد منجمد می شود، بنا براین طبیعی است محصول هم سالم بوده وهم حاوی ارزش غذایی لازم است.

وی با اشاره به دیگر مزایای استفاده از سیب زمینی نیمه سرخ شده تصریح کرد: سیب زمینی نیمه آماده در مصرف خانگی تنها نیاز به 3 دقیقه سرخ شدن دارد ودر این روش حاوی روغنی به مراتب کمتر از سیب زمینی های سرخ کرده داخل منازل است.

این تولید کننده سیب زمینی های نیمه سرخ شده در ادامه گفت:در سیب زمینی های سرخ شده داخل منازل تا 40 درصد جذب روغن وجود دارد،این درحالی است که درکارخانه سیب زمینی های فرآوری شده تنها 4 درصد جذب روغن دارد که باجذب نیم درصد دیگر در منازل تنها 4.5 درصد روغن جذب سیب زمینی می شود.

نوشین جمشیدی
کد خبر 8918be41279f430ba79d9630b275ceb3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =