کشاورزی> مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه در 3 استان جدید هم خرید حمایتی گوجه فرنگی آغاز شده است، گفت:‌ از منطقه جنوب کرمان 5 هزار تن گوجه فرنگی خریداری و پول آنها پرداخت شد.

علیرضا غنی‌زاده مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: خرید حمایتی گوجه فرنگی در خوزستان و گچساران شروع شده و از هفته آینده در شیراز هم آغاز می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: خرید حمایتی گوجه فرنگی در منطقه کرمان و منطقه بلوچستان پایان یافت و در مجموع 5 هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری و پول آنها هم پرداخت شد.

به گزارش فارس، طی هفته‌های گذشته وجود گوجه فرنگی مازاد در منطقه کرمان باعث نارضایتی کشاورزان شده بود که با تغییر مدیرعامل سازمان تعاون روستایی و آغاز خرید حمایتی قیمت این محصول متعادل شد و محصولات کشاورزان توسط کارخانه‌ها خریداری و پول آن از سوی سازمان تعاون روستایی پرداخت شده است.

غنی‌زاده با بیان اینکه 40 میلیارد تومان اعتبار برای خرید حمایتی گوجه فرنگی منظور شده است، بیان داشت: این میزان اعتبار رقم اختصاص یافته است وگرنه هیچ محدودیتی در خرید وجود ندارد و هر میزان کشاورزان محصول داشته باشند خریداری خواهد شد.

وی تأکید کرد که برنامه ما برای سال آینده پیشگیری کاهش قیمت محصول تولید کننده است و برنامه‌ها را طوری تنظیم می‌کنیم که کشاورزان با چنین مشکلاتی مواجه نشوند. در سیب و مرکبات هم برنامه ریزی کرده ایم تا ضمن مبارزه با دلالان و واسطه‌ها از ضرر کشاورزان نیز جلوگیری کنیم.

منبع:فارس
کد خبر 8aac044a62b546ad80fba335e22fd4bf

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =