کشاورزی> رییس اتحادیه میوه و تره بار با اشاره به حذف اتحادیه از چرخه تنظیم بازار میوه شب عید برخلاف آمادگی واحدها،گفت: تجربه ٨ساله گذشته نادیده گرفته شد و نتیجه اش این شد که دیدید.

حسین مهاجران در مورد چگونگی تنظیم بازار میوه شب عید اظهار داشت: از ابتدا همه چیز مشخص بود زیرا پرتقال با کیفیت توسط بخش خصوصی با قیمت ١٨٠٠تا٢هزار تومان و پرتقال های درشت و بیقواره توسط تعاونی روستایی با قیمت ١٢٠٠تومان ذخیره سازی شده بود.

وی آدامه داد: مصرف کننده واقعی با دیدن کیفیت پرتقال ذخیره شده دولت از بخش خصوصی خرید خود را انجام داد.البته با دیدن این شرایط اتحادیه میوه و تره بار به دستور اتاق بازرگانی و وزارت صنعت و معدن دست به کار شد تا از توانایی و تجربه ٨ساله خود در این زمینه استفاده کند.بر همین اساس قرار شد به واحد های زیر نظر ما پرتقال تحویل دهند و بعد این میوه ها را عرضه کنیم تا مردم بدانند پرتقال کمبود نداریم.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار با بیان اینکه تا روزهای پایان سال همه ابزارهای خود را برای تنظیم بازار آماده کرده بودیم، گفت: نمی دانم چرا ما را از این چرخه حذف و اعلام کردند که خودمان میتوانیم این کار را انجام دهیم. بنابراین بدون در نظر گرفتن تجربه ٨سال گذشته تنظیم بازار میوه شب عید را انجام دادند و نتیجه آن ، این شد که دیدید.

مهاجران با بیان اینکه وقتی از چرخه تنظیم بازار میوه شب عید حذف شدیم،ناراحت  نشدیم زیرا ما به دنبال سود نبودیم و تنها رضایت مردم مهم بود، در مورد کمبود پرتقال خاطر نشان کرد: اینکه گفته شد پرتقال در بازار کم بود باید بگویم این کمبود خیلی اندک بود و اگر از همه امکانات استفاده می شد مشکلی ایجاد نمی گردید.اتحادیه میوه و تره بار ٢٠٠واحد صنفی خود را آماده کرده بود تا از ٥مرکز عمده میوه تنظیم بازار را تحویل و سپس اقدام به توزیع کند ولی این کار انجام نشد.

وی در پایان شرائط فعلی بازار را آرام توصیف کرد و گفت به زودی میوه های سردرختی و صیفی جات وارد بازار شده و در نتیجه سیب و پرتقال از سفره مردم کنار گذاشته می شود.

منبع:تسنیم

کد خبر 8e290260af6243ca9ac34ac0f9d93662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =