عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با 17 میلیون و 926 هزار و 345 رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز 29 خرداد ۱۴۰۰ در نشست خبری با حضور رسانه های داخلی و خارجی ضمن تشکر از مردم برای حضور در انتخابات گفت: ابتدا باید شاکر خداوند و بعد حضور مردم در این واقعه بود. علی رغم همه فشارها و نارضایتی های حاصل از تحریم و روند ایجاد نارضایتی ها بوسیله عواملی که فکر می‌کنند با فشار خود به این مردم می‌توانند به اهداف خود برسند؛ این مردم بنا به حمایت و راهنمایی مقام معظم رهبری که هر لحظه با هدایت‌ها و راهنمایی خود حرکت در مسیر انقلاب را به ما می‌آموزند موجب این شکوه و عظمت شد. 

وی تصریح کرد: در کنار آن از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که هم در مراحل قبل از برگزاری انتخابات، در مراحل حین انتخابات همیشه حامی و راهنمای ما بودند. از رئیس‌جمهور که همه اختیارات و راهنمایی های لازم را در اختیار وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور قرار دادند تشکر می‌کنم. همچنین از مجریان انتخابات و ناظرین شورای نگهبان، استانداران، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، مجلس، رسانه های عزیز و صدا و سیما ، قوه قضاییه و نیروهای امنیتی و انتظامی تشکر می‌کنم.

رحمانی فضلی در مورد آمار نهایی انتخابات ۱۴۰۰ گفت:  از کل واجدین شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر بوده است که میزان مشارکت ۴۸/۸ بوده است.

وی ادامه داد: آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.

وزیر کشور افزود: آقای محسن رضایی میرقائد ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رأی کسب کرده است و آقای عبدالناصر همتی ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و۲۰۱ رأی بدست آورده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز ۹۹۹۷۱۸ رأی بدست آورده است و بقیه آراء، باطله محسوب می‌شود که ۳۷۲۶۸۷۰ رأی را شامل می‌شود.


کد خبر 9076d07a1bf945e3b399e2d642f8d69e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =