کشاورزی> رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت نشدن مطالبات برداشت اول چای کاران گفت: از مجموع ۱۴۸ میلیارد تومان خرید تضمینی چای تا ابتدای مرداد ۵۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

این روزها برداشت دوم برگ چای سبز در استان‌های شمالی کشور به پایان رسیده و کشاورزان منتظر‌ دریافت پول خرید تضمینی برگ سبز چای هستند.

ایرج هوسمی اظهار داشت: ابتدای مرداد دور دوم برداشت برگ سبز چای هم به پایان رسید و با توجه به افزایش بارندگی‌ها امسال شاهد افزایش 30 درصد تولید هستیم، مضاف بر آن که کیفیت برگ سبز چای نیز بهتر شده است.

وی در مورد پرداخت بهای تضمینی برگ سبز چای از سوی دولت به کشاورزان اذعان داشت که هنوز پول برداشت دور اول که در اردیبهشت ماه انجام شده، پرداخت نشده است.

در همین زمینه خبرنگار فارس موضوع پرداخت بهای خرید تضمینی چای از کشاورزان را از محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور پرسید و او با اشاره به پیش‌بینی افزایش تولید برگ سبز چای در سال 95، خاطرنشان کرد: از اولین روز برداشت برگ سبز چای تا  ابتدای مرداد 148 میلیارد تومان خرید تضمینی از کشاورزان انجام شده که با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تاکنون حدود 55 میلیارد تومان از این رقم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی در مورد حجم برداشت برگ سبز چای از مزارع شمال کشور نیز گفت: تاکنون 80 هزار تن برگ سبز چای برداشت شده و پیش‌بینی این است که به رقم 115 هزار تن تا پایان فصل برداشت برسد.

روزبهان این را هم گفت که با توجه به اینکه برداشت برگ سبز چای از سال 91 تا سال 93 شیب نزولی داشته است، تصریح کرد: اما از سال 94 با حمایت‌هایی که انجام شد، این رقم رو به رشد بوده تا حدی که امسال به تقریبا به وضعیت رکورد تولید سال 91 از لحاظ تولید برگ سبز چای خواهیم رسید.

منبع:فارس
کد خبر 910ece6edea04d2198e645739083bdb1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =