کشاورزی> مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی از خرید تضمینی بیش از پنج میلیون تن گندم از کشاورزان خبر داد و گفت: امسال میزان واردات گندم در حداقل ممکن (کمتر از دو میلیون تن) کنترل می‌شود.

علی قنبری - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اظهار کرد: از ابتدای خرید تضمینی گندم تاکنون بیش از پنج میلیون و 200 هزار تن از این محصول به ارزش بالغ بر 6000 میلیارد تومان از کشاورازن خریداری شده که 4800 میلیارد تومان آن به حساب‌شان واریز شده است.

وی با بیان اینکه به محض تامین اعتبارات خرید تضمینی گندم،‌ مابقی مطالبات کشاورزان پرداخت می‌شود‌، افزود: همه استان‌های کشور به جمع فروشندگان گندم به دولت پیوسته‌اند و تاکنون هیچ گزارشی از نظر شرایط اقلیمی و آفات و بیماری‌ها در مزارع کشور اعلام نشده است.

قنبری اظهار کرد: سالانه حدود 9 میلیون تن گندم در کشور تولید می‌شود که با توجه به شرایط اقلیمی و میزان خرید تضمینی گندم، پیش‌بینی می‌شود امسال حدود هشت میلیون تن از این محصول استراتژیک از کشاورزان خریداری شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته امسال حدود 11 میلیون تن گندم در کشور تولید می‌شود و با توجه به پیش بینی خرید هشت میلیون تنی این محصول، میزان واردات آن در حداقل ممکن (کمتر از دو میلیون تن) کنترل می‌شود.


منبع:ایسنا
کد خبر 9657a634965a4cbc85f00bcea315b906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =